۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

درخشش کشتی سازی های چین در بخش فله

کشتی سازان چین طی هفته گذشته بیشترین میزان سفارشات را دریافت کرد و در ردۀ نخست برترین ها قرار گرفت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۶۷۳
درخشش کشتی سازی های چین در بخش فلهبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسه تحقیقاتی Allied، شرکت کشتی سازی New Times چین با دریافت سفارش ساخت هشت فروند شناور فله بر به ظرفیت 63 هزار DWT از شرکت Frontmarine قبرس در هفته گذشته جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.
بر اساس این گزارش، قرار است در سال 2020 میلادی شناورها  ساخته شده هر یک به ارزش 26 میلیون و 500 هزار دلار، تحویل داده شوند. ارزش کل قرارداد 212 میلیون دلار است و گفته می شود شناورهای آپشنال نیز قرار است برای شرکت قبرسی ساخته شود.
در این میان، کشتی سازی صنایع سنگین Qingdoa Wuchuan توانست طی هفته گذشته سفارش ساخت بیش از هشت فروند شناور فله به ظرفیت 86 هزار DWT را از سوی شناوردار چینی موسوم به Fujian Guohang Ocean دریافت کند. شناورهای مذکور در سال 2019 میلادی تحویل داده می شوند و ارزش آنها در مجموع 90 میلیون دلار برآورد شده است.
این گزارش ضمن اشاره به همتای کره ای کشتی سازی چین ـ شرکت صنایع سنگین هیوندایی کرۀ جنوبی ـ ادامه داد: این کشتی سازی توانست سفارش دو فروند شناور فله به ظرفیت 400 هزار DWT را از سوی Hyundai Glovis دریافت کند. افزون بر آن، یاردهای ژاپنی شامل Tsuneishi، Sasebo و شرکت مهندسی میتسوی هر یک تنها سفارش ساخت یک فروند شناور فله کوچک را در دفتر سفارش خود ثبت کردند.
شایان ذکر است، کشتی سازی Chengxi چین نیز سفارش ساخت بیش از چهار فروند تانکر به ظرفیت 56 هزار DWT را از سوی شرکت بین المللی کشتیرانی HK Kai Sheng هر کدام به ارزش 30 میلیون دلار ثبت کرد که قرار است طی سال های 2019 و 20 میلادی تحویل داده شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار