۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

مناطق ساحلی خوزستان در تیررس مجدد طوفان گرد و خاک

مدیرکل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد: مناطق ساحلی خوزستان امروز سه شنبه دوباره با پدیده مخرب و مهلک گرد و خاک درگیر می شوند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۶۵۲
مناطق ساحلی خوزستان در تیررس مجدد طوفان گرد و خاک
کوروش بهادری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از ماهواره، حرکت توده گرد و خاک از مناطق جنوبی عراق به سمت مناطق ساحلی و بندری ماهشهر، خرمشهر و آبادان شروع شده و تا ساعاتی دیگر این مناطق با پدیده گرد و خاک روبرو خواهند شد.
وی گفت: با ورود توده گرد و خاک به مناطق ساحلی خوزستان، شاهد کاهش دید افقی، افزایش آلاینده ها و احتمال اختلال در پروازهای فرودگاههای آبادان و ماهشهر هستیم.
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ساکنان مناطق ساحلی خواست با ورود توده گرد و خاک، در مکان های مسقف قرار گیرند وسعی کنند در مواقع ضروری از منازل خارج شوند.
بهادری خاطر نشان کرد: با ورود توده گرد و خاک، هوای این مناطق در وضعیت بحرانی و هشدار قرار می گیرد.
وی پیش بینی کرد: توده گرد و خاک تا 24ساعت در منطقه ماندگار باشد و به تدریج از غلظت گرد و خاک کاسته می شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبهای شمال غرب خلیج فارس همچنان مواج و طوفانی است و در این زمینه دریانوردان باید احتیاط را سرلوحه سفرهای دریایی خود قرار دهند. مرکز بهداشت خوزستان به بیماران مبتلا به آسم و ناراحتی های قلبی و عروقی خواست از ماسک استاندارد استفاده کنند.
شایان ذکر است اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز از دستگاههای اجرایی بخصوص مراکز درمانی و بهداشتی خواست در شرایط نامساعد جوی ناشی از گرد و خاک خدمات رایگان به مردم ارائه کنند. روزهای آخرهفته گذشته نیز مناطق ساحلی خوزستان با پدیده گرد و خاک درگیر بودند و زندگی در این مناطق مختل شده است. حدود 15سال است مناطق ساحلی خوزستان با بحران زیست محیطی ریزگردها مواجه هستند و هم اکنون به بخشی از زندگی سخت و طاقت فرسای آنان تبدیل شده است. 
برچسب ها: خوزستان غبار
ارسال نظرات
آخرین اخبار