۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

انتقاد شدید از طرح انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز از اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه های اصلی کارون به فلات مرکزی ایران بشدت انتقاد کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۶۵۱
انتقاد شدید از طرح انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران
به گزارش خبرنگار مانا، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در جلسه شورای اداری خوزستان که به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در اهواز برگزارشد، گفت: انتقال آب کارون به استان های همجوار به مثابه به خطرافتادن حیات در استان خوزستان است.
وی گفت: این درحالی است که استان خوزستان در بخش های مختلف با کمبود آب مواجه بوده و دو تالاب بین المللی شادگان و هورالعظیم با کمبود آب رو بروهستند.
وی گفت: اگر آب مازادی در خوزستان وجود داشت آن را راهی تالاب ها می کردیم تا آنان به مرگ تدریج دچار نشوند.
امام جمعه اهواز پیشنهاد کرد موضوع انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران در شورای عالی امنیت ملی مطرح شود.
موسوی جزایری با اشاره به اینکه ما با انتقال آب برای مصارف آشامیدنی مخالفتی نداریم افزود: با انتقال آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی استان های همجوار مخالف هستیم چون خلاف مصالح ملی کشور و خوزستان است.
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه استان خوزستان با خشکسالی های متناوب مواجه بوده و بخش کشاورزی استان به علت کمبود آب با محدودیت های شدیدی روبروست، افزود: سالهاست رودخانه کارون با مشکلات زیست محیطی و آلودگی فزاینده مواجه است و انتقال آب این رودخانه به مثابه تیر خلاص بر پیکر نحیف و دردمند خوزستان است.
نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بارها مخالفت صریح خود با اجرای طرح انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران اعلام کرده اند. گفته می شود بخش از آب کارون قرار است به باغات استان کرمان انتقال یابد. تاکنون چندین زنجیره انسانی در سواحل کارون در مخالفت با انتقال آب این رودخانه برپا کرده اند. علاوه بر آن دوستداران محیط زیست بارها مخالفت خود را با انتقال آب کارون به دلیل پیامدهای مخرب زیست محیطی ابراز کرده اند. رودخانه کارون پس از عبور از مناطق مرکزی خوزستان و مشروب کردن صدها هزار هکتار از اراضی دو سوی رودخانه ، در خرمشهر به اروندرود ملحق و از آنجا راهی خلیج فارس می شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار