۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان بوشهر:

تلاش برای یافتن لنج صیادی در آب‌های خلیج فارس ادامه دارد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان بوشهر گفت: تلاش برای یافتن شناور صیادی مفقود شده بوشهری با هشت سرنشین در آبهای خلیج فارس ادامه دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۷۶۴۷
تلاش برای یافتن لنج صیادی در آب‌های خلیج فارس ادامه دارد
محمد آبخو در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با بیان اینکه شناور صیادی از اسکله جفره بوشهر با مجوز 9 روزه برای صید ماهی عازم دریا شد اظهار داشت: این شناور با یک ناخدا و هفت ملوان چهار روز پیش راهی آبهای خلیج فارس در استان بوشهر شد.
وی با بیان اینکه سرنشینان این شناور سه روز قبل وضعیت اضطراری اعلام کرده بودند؛ افزود: این لنج صیادی پس از مواجه شدن با طوفان سبعه که یکی دیگر از بادهای خطرناک است اعلام اضطرار می کند و نیروهای جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به محض اطلاع از این حادثه جست و جو را برای یافتن شناور آغاز کردند.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان بوشهر بیان کرد:تاکنون هیچ اطلاعاتی از شناور و ملوانان آن در دست نیست و تلاش برای دستیابی به اطلاعی از این افراد ادامه دارد.
آبخو تصریح کرد: با توجه به شرایط نامساعد دریا، در چنین مواقعی موقعیت شناورهای حادثه دیده تغییر می یابد و با این تغییر موقعیت مکانی جست‌وجوها براساس الگوی پیش بینی صورت می‌گیرد.
وی، با اشاره به فعال بودن گشت‌های دریایی و هوایی خاطر نشان کرد:  علاوه بر گشت شناورهای ناجی و اتحادیه تعاونی صیادان، بالگرد امداد و نجات تا شعاع 300 مایل مربعی گشت‌های خود را ادامه داده اما متاسفانه تاکنون اثری از سرنشینان و شناور صیادی یاد شده، یافت نشده است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان بوشهر با بیان اینکه گشت زنی در منطقه یادشده و دیگر نقاط خلیج فارس برای یافتن صیادان حادثه دیده ادامه دارد، تاکید کرد: در آخرین تماسی که سرنشینان این شناور داشته‌اند، اعلام کرده‌اند در منطقه راس المطاف حوالی بندر دیر به گل نشسته و آب درحال ورود به شناور است.
وی، گفت: احتمال شکسته شدن لنج و به گل نشستن در منطقه مطاف وجود دارد که امید است با ادامه گشت‌ها و پایش هوایی، شناور و سرنشینان آن پیدا شوند.
برچسب ها: لنج صیادی بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار