۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

آبهای شمال غرب خلیج فارس تا دو روز آینده همچنان طوفانی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:آبهای شمال غرب خلیج فارس تا دو روز آینده همچنان مواج و طوفانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۶۲۹
آبهای شمال غرب خلیج فارس تا دو روز آینده همچنان طوفانی است
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: براساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره ، آبهای شمال غرب خلیج فارس به علت وزش باد شدید مواج و طوفانی است.
وی افزود: در برخی ازنقاط خلیج فارس ارتفاع موج تا 1.5متر خواهد رسید.
مدیرکل هواشناسی خوزستان از دریانوردان و صاحبان شناورهای باری و صیادی خواست سفرهای دریایی خود را به آبهای شمال غرب خلیج فارس به تعویق بیندازند.
بهادری با بیان اینکه از روز چهارشنبه هفته جاری بتدریج شاهد پایداری هوا در آبهای خلیج فارس خواهیم بود از دریانوردان بنادر جنوبی خوزستان خواست آخرین اطلاعات و پیش بینی وضعیت هواشناسی را از کانال اداره کل هواشناسی خوزستان دریافت کنند.
وی تصریح کرد: با وجود طوفانی شدن آبهای شمال غرب خلیج فارس، آبهای اروندرود آرام بوده و تردد قایق های ماهیگیری در این آبراه خطرآفرین نیست.
اداره کل شیلات خوزستان از صیادان بنادر استان خوزستان درخواست کرد  سفرهای خود را تا مساعد شدن هوا به تاخیر بیندازند.
اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیزاز معاونت صید و صیادی استان خوزستان خواست اقدام لازم را برای پیشگیری از خطرات احتمالی برای صیادان بکار گیرد.
شایان ذکر است صیادان و دریانوردان خوزستانی در سال جاری بارها به علت شرایط نامساعد جوی نتوانستند به دریا بروند. حدود سه هزار قایق و شناور صیادی در ناوگان صیادی خوزستان فعالیت می کنند. 
برچسب ها: طوفانی مواج
ارسال نظرات
آخرین اخبار