۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

ده موسسه رده بندی برتر جهان را بشناسیم

ده موسسه برتر جهان در سال جاری میلادی معرفی شدند، در این میان موسسه رده بندی DNV GL نروژ جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۷۵۷۰
ده موسسه رده بندی برتر جهان را بشناسیم
به گزارش گروه بین الملل مانا ده موسسه برتر جهان در سال جاری میلادی معرفی شدند، در این میان موسسه رده بندی DNV GL  نروژ جایگاه نخست را به خود اختصاص داد، در ذیل به شرح مختصری از هر یک پرداخته شده است.
موسسه رده بندی DNV GL نروژ
موسسه رده بندی DNV GL نروژ به لطف افزایش تعداد شناور و پیروزی در رقابت تنگاتنگ از موسسه رده بندی Class NK ژاپن، توانست جایگاه برتر موسسه رده بندی جهان را در سال جاری میلادی به خود اختصاص دهد، اما ناگفته نماند، از لحاظ ظرفیت DWT، موسسه Class NK گوی سبقت را حتی از DNV GL  ربوده است.
موسسه رده بندی DNV GL تحت مدیریت Ørbeck-Nilssen، جایگاه پیشگام در ابتکارات دیجیتالی شدن را نیز از آن خود کرده است، راه اندازی پلتفورم های اشتراک داده، معرفی گواهینامه های الکترونیکی برای شناورها و گسترش نظرسنجی های واقعیت مجازی را می توان از جمله ابتکارات ابداعی دیگر در موسسه مذکور ذکر کرد.
موسسه رده بندی Class NK ژاپن
در سال جاری میلادی، موسسه رده بندی Class NK مستقر در توکیوی ژاپن کاهش جزئی تناژ خالص را تجربه کرد، اما از سوی دیگر ابتکارات کمی متفاوت تر را که حکایت از دیدگاه پیشرو دارد، به نمایش گذاشت.
علیرغم افت مذکور، موسسه رده بندیClass NK که تحت مدیریت Koichi Fujiwara قرار دارد، با قاطعیت بازار فله را در غبضه خود دارد.
افزون بر این، Class NK نخستین موسسه رده بندی بود که در سال جاری میلادی با شراکت Liberian Registry گواهینامه ها را به صورت الکترونیکی صادر کرد. این موسسه هم چنین نقشه راه توسعه و تحقیق پنج ساله را رونمایی کرد که بر قوانین توسعه ای، تکنولوژی های نظرسنجی و سیاست های حفاظت زیست محیطی و هم چنین تکنولوژی تحول آور متمرکز است.
موسسه رده بندی ABS آمریکا
موسسه رده بندیABS آمریکا تحت مدیریت Kirsi Tikka مسیر توسعه و گسترش را در سال جاری میلادی در پیش گرفت و بیشترین سهم ناوگان تانکر جهان را به خود اختصاص داد.
ماورای تلاش های تجاری مستقیم، موسسه رده بندی ABS جزء پیشگامان بحث مربوط به ارتقای امنیت سایبری به شمار می آید.
افزون بر این، موسسه مذکور هاب مهندسی سیستم های کلی گرایانه جدید را در یونان راه اندازی کرد، هدف از آن توسعه قوانین از طریق یک رویکرد مبتنی بر سیستم است.
موسسه رده بندی لویدزریجستر 
علیرغم اینکه در سال 2016، موسسه رده بندی لویدزریجستر با مدیریت Nick Brown سال سختی را از بعد داخلی پشت سر گذاشت، اما در سال جاری میلادی، افزایش جزئی تناژ خالص را تجربه کرد، افزون بر این، لویدزریجستر جایگاه نخست را در بازار تانکر حمل گاز نیز از آن خود کرد.
احتمال میرود، لویدزریجستر جایگاه پیشگام در بحث کربن زدایی در صنعت کشتیرانی را به خود اختصاص دهد، به گونه ای که با انجام تحقیقات در مورد آینده سوخت های با کربن پایین و نشان دادن مهارت خود برای خلق ابتکارات سعی در به گردهم آوردن سهام داران مختلف و طرح راه حل دارد.
موسسه رده بندی بیرو وریتاس(BV) فرانسه
موسسه رده بندی بیرو وریتاس(BV) فرانسه تحت مدیریت Philippe Donche-Gay قرار دارد.
BV با پذیرش رده بندی شناورهای CMA CGM که از قدرت LNG و ظرفیت 22 هزار TEU برخوردارند، چالش جدیدی را بر عهده گرفته است که از این طریق کیفیت خود را به نمایش خواهد گذاشت. علاوه بر انعقاد این قرارداد که نقطه عطفی به شمار می آید، BV تناژ خالص خود را نیز افزایش داد و بزرگترین حضور در حمل کننده های ترکیبی را نیز به منصه ظهور گذاشت.
موسسه رده بندی (BV) هم چنین بر راه اندازی دوباره دیجیتال متمرکز شده که از روش های نظرسنجی کارآمدتر استفاده می کند.
موسسه رده بندی چین CCS
در سال جاری میلادی، موسسه رده بندی چینCCS با مدیریت Sun Licheng به همراه گروه HNA Group یک ائتلاف صنعتی برای توسعه کشتی های کارگوی بدون سرنشین را در این کشور ایجاد کرد، به دنبال این اقدام، CCS توانست جایگاه خود را به عنوان مسئولیت ایمنی پیشگام در این موضوع دست کم در سطح ملی باز کرد.
به همراه قوانین جدید که منجر به پیچیدگی بیشتر و برخی اوقات منجر به تقاضاهای جدید کشتی سازی خواهد شد، باید به انتظار نشست و دید چگونه تاثیر CCS بر روی یاردهای چینی به عنوان یک مشاور رشد خواهد کرد.
موسسه رده بندی بین المللی کره جنوبی (KR)
سال جاری میلادی را می توان سخت ترین سال برای موسسه رده بندی بین المللی کره جنوبی KR خواند، چرا که حادثه غرق فله بر Stellar Daisy تحت پرچم (KR) پرچم کره جنوبی و جان باختن 22 مسافر از تعداد 24 مسافر در حالی که محموله آهن آلات را حمل می کرد، چهره این موسسه رده بندی را به شدت مخدوش ساخت.
پس از این وقوع این رخداد مرگبار، گارد ساحلی بوسان به دفاتر (KR) یورش بردند و اعتبار موسسه را به شدت زیر سوال بردند، اگرچه، سرنوشت این موسسه بستگی زیادی به بررسی و تحقیقات مقامات و نتیجه گیری حاصله خواهد بود.
Lee Jeong-kie که مدیریت موسسه رده بندی بین المللی کره جنوبی (KR) را نیز بر عهده دارد، به عنوان جانشین انجمن بین المللی موسسه رده بندی IACS نیز فعالیت می کند.
موسسه رده بندی RINA ایتالیا
موسسه رده بندی RINA ایتالیا با مدیریت Paolo Moretti، بزرگترین سهم در ناوگان شناور مسافربری را به خود اختصاص داده است.
این موسسه رده بندی ایتالیایی هم چنین مفتخر به انعقاد قرارداد صدور گواهینامه برای نخستین شناور حمل کننده گاز مایع طبیعی LNG که در آفریقای غربی ساخته می شود، است.
موسسه رده بندی هند IRCLASS
به همراه ناوگان بزرگتر، موسسه رده بندی هند IRCLASS در سال جاری میلادی حضور خود در مناطق مختلف را گسترش داد و تعداد سرویس دهی خود را نیز افزایش داد.
IRCLASS قبل از بازگشایی دفتر در مالزی، در ایران نیز دفتر نمایندگی خود را افتتاح کرد، اقدامی که حکایت از پتانسیل قوی برای رشد در بازار خاورمیانه دارد. افزون بر این، موسسه مذکور قوانین امنیت سایبری را مبتنی بر دستورالعمل های سازمان جهانی دریانوردی IMO و استانداردهای ملی دیگر برای اعضای خود توسعه داده است.
موسسه رده بندی روسیهRS
 موسسه رده بندی روسیه که تحت مدیریت Konstantin Palnikov قرار دارد، در سال جاری میلادی آغاز یک مسیر رو به جلو را به نمایش گذاشت که حکایت از تمرکز بر بخش های فراتر از بخش های سنتی را دارد. 
"Palnikov" مدیریت پنل امنیت انجمن بین‌المللی مؤسسات رده بندی (IACS) بر عهده گرفت، پنل مذکور هم راستا با مشارکت IACS در بحث و بررسی جوانب امنیت سازمان جهانی دریانوردی IMO گام بر می دارد.
 
برچسب ها: موسسه رده بندی
ارسال نظرات
آخرین اخبار