۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

حرکت دوباره توده گرد وخاک از عراق به سواحل خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از حرکت توده گرد و خاک از بیابان های جنوبی عراق به سواحل خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۵۵۰
حرکت دوباره توده گرد وخاک از عراق به سواحل خوزستان
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانابا اشاره به حرکت توده گرد و خاک از بیابانهای جنوبی عراق به سواحل خوزستان گفت: براساس بررسی مدل ها و تصاویرماهواره ای هواشناسی، این توده گرد و خاک از روزچهارشنبه بیشتر مناطق ساحلی و بندری خوزستان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی افزود: با ورود این توده گرد و خاک، میزان آلودگی و ذرت معلق در هوا افزایش خواهد یافت.
مدیرکل هواشناسی خوزستان احتمال لغو برخی پروازهای فرودگاه های آبادان و ماهشهر را به دلیل کاهش دید افقی رد نکرد.
بهادری در ادامه خاطر نشان کرد: احتمال اختلال در تردد شناورهای صیادی و باری در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به علت گرد و خاک وجود دارد.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز نسبت به خاک آلود شدن مناطق ساحلی از روز چهارشنبه هشدار داد و از دستگاههای اجرایی خواست در این زمینه آمادگی لازم برای خدمت رسانی به مردم را داشته باشند.
مراکز درمانی و بهداشتی در مناطق ساحلی و بندری خوزستان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برای پذیرش بیماران در حالت آماده باش خواهند بود. مناطق ساحلی خوزستان در سال جاری بارها به علت آلودگی ناشی از گرد وخاک به حال تعطیل درآمدند و فعالیت شناورهای صیادی نیز متوقف شد. بیش از 15سال است که ساکنان مناطق ساحلی خوزستان با پدیده مهلک گرد وخاک که بر زندگی مردم تاثیرمنفی مستقیم می گذارد درگیرهستند. پدیده گرد وخاک هم اکنون به بخشی از زندگی مردم ساحل خوزستان تبدیل شده است.
برچسب ها: گردوغبار خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار