۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

ثبت زمان ورود کالا در سامانه گمرکی الزامیست

مدیر کل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی از اصلاح تبصره ۵ ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۷۴۹۴
ثبت زمان ورود کالا در سامانه گمرکی الزامیستبه گزارش مانا مدیر کل مناطق وی‍ژه بندری و سرمایه گذاری با اشاره به  اصلاح تبصره ۵ ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات گفت: سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات لازم برای تحقق اهداف قانون برنامه توسعه ششم، مبنی بررشد و توسعه مناطق بندری و پیاده سازی کامل تسهیلات و مزایای قانونی در مناطق ویژه بندری معمول داشت .
وی افزود: برای تسهیل در ارائه و خدمات، رفع موانع و مشکلات صاحبان کالا، پیشنهاد اصلاح تبصره مذکور با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ  صنعتی و ویژه اقتصادی و وزارت صنعت و معدن و تجارت تهیه ودر هیئت دولت تصویب شد.
مدیر کل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با تصویب اصلاحیه فوق در هیئت دولت، در هنگامی که قبض انبارکالا مورد تفکیک، تجمیع و یا معامله قرار نگرفته باشد و حداکثر تا شش ماه از تاریخ ورود به کشوردر گمرک اظهار شود. در این صورت زمان ورود کالا به قلمرو گمرکی از تاریخ ورود کالا به کشور محسوب می شود. برای این منظور ثبت این قبیل اطلاعات در قبض انبار صادره و تغییرات آن از سوی سازمان منطقه، در سامانه گمرکی الزامی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار