روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

آبهای شمال غرب خلیج فارس طوفانی و مواج است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان در دو روز آینده بشدت طوفانی و مواج است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۴۷۶
آبهای شمال غرب خلیج فارس طوفانی و مواج است
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: براساس نقشه ها و مدل های هواشناسی، آبهای شمال غرب خلیج فارس به علت وزش بادهای شدید، برای تردد شناورهای صیادی و لنج های باری مناسب نیست بنابراین  قایق ها و شناورهای دریایی  حوزه آبهای شمال غرب خلیج فارس  در این منطقه تردد نداشته باشند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد: صاحبان شناورهای دریایی، آخرین وضعیت هواشناسی را از گوشی های هوشمند دریافت کنند و فرمانداران شهرهای ساحلی  تدابیر لازم را برای پیشگیری از حوادث دریایی در مناطق ساحلی بکار گیرند.
بهادری همچنین صیادان بنادر خوزستان را به خویشتنداری دعوت کرد و افزود: صیادان بنادر خوزستان به هیچ عنوان  به آبهای شمال غرب خلیج فارس سفر نکنند.
معاونت صید و صیادی اداره کل شیلات خوزستان اعلام کرد: پروانه صید  صیادانی که در دو روز آینده از رفتن به دریا منع شده اند، تمدید می شود.
شایان ذکر است صیادان خوزستانی در سال جاری بارها به علت شرایط نامساعد جوی نتوانستند به دریا بروند.ناوگان صید و صیادی خوزستان سه هزار شناور و قایق صیادی در اختیار دارد وسالانه حدود 43هزار تن ماهی و میگو درصیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید می شود.
معیشت بیش از 50هزار نفر در استان خوزستان از طریق صید و صیادی و صنایع وابسته آن می گذرد. استان خوزستان با 500کیلومتر ساحل هشت بندر صیادی دارد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار