۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

پایانی قدرتمند در انتظار بازار کانتینری جهان

اولین جهش بازار کانتینری با افزایش 2.8 واحدی برابر با 0.47 درصد در شاخص بورس هفتۀ گذشته ثبت شد که از اواسط ماه سپتامبر اولین جهش صعودی و نخستین افزایش در ماه نوامبر از سال 2014 میلادی بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۳۰۵
پایانی قدرتمند در انتظار بازار کانتینری جهان
به گزارش گروه بین الملل مانا و درراستای افزایش شاخص کانتینری در بورس بالتیک نیروهای محرک در بازار، امکان آزادی عمل اپراتورها و سطح بسیار قدرتمند تقاضا خبر از پایان قدرتمندی در بازار می دهد.
تحلیل حاضر نشان می دهد تعداد شناورهایی با ظرفیت بالای 700 TEU برای سفرهای 60 روزه از 537 فروند در ماه اکتبر به 289 فروند در ماه نوامبر رسید. آمار مذکور در مقایسه با 491 فروند شناور ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته میلادی نشن می دهد تعداد شناورها در هفته گذشته به کمترین میزان خود طی سه سال گذشته رسیده است. همه شناورها به استثنای شناورهای هشت هزار و 500 TEU گرایش حاکم بر بازار را نشان می دهد و احتمال دارد عرضۀ بسیاری از شناورها با ظرفیت بین یک هزار و 500 تا پنج هزار TEU در هفته های آتی محدود شود.
شناورهای آماده بارگیری نیز از سه ماه دوم سال 2015 میلادی تاکنون به پایین ترین سطح خود یعنی 800 واحد رسید. در آن زمان، درخواست مشتریان تحت تاثیر تراکم بندری و خدمات جدید ارائه شده در آسیا بود. بازار چارتر شناورهای کانتینری آرام گزارش شد و تنها بین یک هزار و 200 تا چهار هزار TEU برای تحویل به مالکان آماده است.
اپراتور ترمینال کانتینری یوروسیز در سه ماه سوم سال جاری میلادی و به دنبال بهبود نرخ حمل و نقل کانتینری شاهد افزایش 52 درصدی در میزان درآمد بود. در همین راستا، درآمد خالص شرکت Aristides Pittas به 11 میلیون و 100 هزار دلار رسید و از رقم هفت میلیون و 200 هزار دلار در مدت مشابه سال گذشته میلادی پیشی گرفت. افزون بر آن، میزان زیان خالص چهار میلیون و 800 هزار دلار برآورد شد. این رقم سال گذشته چهار میلیون و 500 هزار دلار اعلام شده بود.
رشد حجم جابه جایی در مسیر آسیا-اروپا و مسیرهای اصلی تجاری درون پاسفیک در سال جاری میلادی قدرتمند است و به ترتیب افزایش 6.2 و 8.8 درصدی را تجربه کرده است.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی ادارۀ آمار تجارت کانتینری که شامل آخرین داده ها و اطلاعات در ماه سپتامبر است، اپراتورهای خطوط کشتیرانی توانستند با جابه جایی چهار میلیون و 200 هزار TEU در مسیر سرویس دهی آسیا-اروپا طی سه ماه مختوم به سپتامبر عملکرد خوبی داشته باشند.
در ادامه این تحلیل رشد واردات کانتینری آمریکا بررسی شد که به موجب آن با پاکسازی مخازن نمی توان انتظار رشد قابل توجهی داشت.
خطوط کانتینری منطقه ای نیز در سه ماه سوم سال جاری میلادی سودده اعلام شدند. به گونه ای که یکی از تحلیل گران متخصص کانتینری در مسیر درون آسیایی خبر از سود خالص هفت میلیون و 300 هزار دلاری داد. فعالیت قدرتمند اقتصادی در آسیا موجبات افزایش سودآوری را در شرکت های کانتینری دولتی فراهم آورد.
شرک حمل و نقل کانتینری یانگ مینگ میزان سود خود در سه ماه سوم را تقویت کرد و به درآمد بالایی دست یافت. این شرکت اعلام کرده است که درآمد خالص آن تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی 44 میلیون و 370 هزار دلار برآورد شده است.
اقتصاد ژاپن برای هفتمین ماه متوالی رو به توسعه است و بیشترین میزان رشد را در دهۀ اخیر داشته است. تولید ناخالص داخلی نیز بین ماه جولای تا سپتامبر رشد 1.4 درصدی را تجربه کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار