۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

نجات جان پنج دریانورد در آبهای خلیج فارس

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:پنج دریانورد که شناور آنان در خلیج فارس دچار حادثه شده بود با پایش و اطلاع رسانی به موقع مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بندر امام خمینی(ره) نجات یافتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۲۵۸
نجات جان پنج دریانورد در آبهای خلیج فارس
به گزارش خبرنگار مانا، ابوطالب گرایلو با اشاره به سانحه رخ داده برای موتور لنج باری عقاب که از بندر گناوه به مقصد کویت در حال حرکت بوده اظهار داشت: مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بندرامام خمینی(ره) پس از اطلاع از اعلام اضطرار این شناور تجاری، بی درنگ موقعیت اعلام شده را بر روی نقشه مشخص کرد و با پخش اعلامیه های دریایی بر روی کانال رادیویی ویژه، هماهنگی های لازم را برای گسیل شناورهای متردد در حوالی آن نقطه به عمل آورد.
وی در ادامه افزود: با همکاری یک شناور که در این مسیر در حال عبور بود و پیوستن شناور ناجی ۲۰ از مرکز جستجو و نجات دریایی بوشهر، پنج نفر خدمه شناور سانحه دیده در سلامت کامل از دریا به سمت ساحل انتقال داده شدند.
مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بندر امام خمینی(ره) ضمن برخورداری از تجهیزات پیشرفته مخابراتی و رادیویی دریایی و پایش شبانه روزی حوزه استحفاظی خود در شمال خلیج فارس، نقش به سزایی جهت امداد رسانی و نجات جان دریانوردان سانحه دیده دارد.
بندرامام خمینی(ره) واقع در خورموسی دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
این بندر مهم با وجود آنکه زیر بمباران شدید هواپیماهای جنگی رژیم بعثی عراق قرار داشت نقش ارزنده و تاثیرگذاری در پشتیبانی از رزمندگان اسلام در آبادان و خرمشهر و واردات کالاهای اساسی به کشور ایفا کرد. 
برچسب ها: بندر امام خمینی
ارسال نظرات
آخرین اخبار