۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

ضرورت راه اندازی پایگاه امداد دریایی در سواحل پارسیان

فرماندار پارسیان گفت: باید پایگاه امداد و نجات دریایی در پارسیان راه‌اندازی شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۷۱۵۷
ضرورت راه اندازی پایگاه امداد دریایی در سواحل پارسیانبه گزارش مانا، محمد رادمهر در خصوص اهمیت راه اندازی پایگاه امداد و نجات و اورژانس دریایی بیان کرد: شهرستان پارسیان دارای 100 کیلومتر ساحل و حدوداً ٢٠٠ قایق صیادی و صد فروند لنج تجاری است که متاسفانه هیچگونه شناور وامکانات ناجی دراین شهرستان وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه هرساله شاهد غرق شدن شناورها یا مسافرین وگردشگران که برای تفریح به سواحل این شهرستان می آیند، هستیم، خاطرنشان کرد: در این شهرستان از طرف اداره کل بنادر و دریانوردی نماینده ای وجود ندارد و شناور امداد نجات غرب استان فقط در شهرستان بندرلنگه مستقر است که فاصله آن تا پارسیان٢٢٠کیلومتر است.
وی با بیان اینکه مکاتبات و پیگیری هایی با ستاد بحران و اداره بنادر و دریانوردی استان داشته ایم که متاسفانه تا به حال بی نتیجه مانده است، تاکید کرد: این امر یک ضرورت برای جلوگیری از ورود خسارت جانی و مالی به مردم است.
رضایی نسب رئیس جمعیت هلال احمر پارسیان نیز در این ارتباط بیان کرد: چند بار درخواست داده شده، پیگیری های لازم انجام شده و از سالی که بنده مسوولیت هلال احمر شهرستان بر عهده گرفتم بلافاصله در خواست سه پایگاه جاده ای و ساحلی و کوهستان داده شده است.
وی گفت: امداد و نجات جاده‌ای در اولویت کار بود، که با تلاش و همت مدیریت بحران و مدیر عامل هلال احمر استان راه اندازی شد و برای پایگاه ساحلی که در اولویت دوم ما است انشاالله تلاش می کنیم به نتیجه ای مطلوب برسیم ،البته با توجه دستورالعمل های اخیر ، پایگاه های امداد و نجات دریا به سازمان بنادر و دریانوردی داده شده ولی هنوز پایگاه های امداد در ساحل هلال احمر در دستور کار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار