۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

افت بی سابقه سفارش شناورهای تانکر

علی رغم افزایش سفارش تانکرها در 9 ماه نخست سال جاری میلادی، میزان سفارش ها به طور بی سابقه در سطح پایین قرار دارد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۰۲۲
افت بی سابقه سفارش شناورهای تانکربه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از شرکت Capital Product Pratners L.P.، سطح سفارش تانکرها با وجود رشد در 9 ماه نخست سال جاری میلادی به پایین ترین سطح خود به ویژه در بخش تانکرهای MR با افت 7.2 درصدی رسید.
بر اساس این گزارش، شناورهای حمل تولیدات نفتی کاهش قابل توجهی را در 9 ماه نسخت سال جاری میلادی در تحویل شناورها تجربه کرد به گونه ای که 33.5 درصد از شناورهای MR و هندی سایز تاکنون و طبق زمان بندی تحویل داده نشده اند.
کارشناسان تخمین زده اند رشد ناوگان برای تانکرهای شیمیایی و در سال جاری میلادی تنها 4.5 درصد باشد که در مقایسه با 6.2 درصد مدت مشابه سال گذشتۀ میلادی خبر از کاهش آن می دهد.
این گزارش ضمن اشاره به طرف تقاضا ادامه داد: رشد 3.7 درصدی در بخش تقاضا در سال جاری میلادی و به دنبال افزایش واردات محصولات نفتی به آمریکای لاتین در مسیر تجاری درون آسیا و خاور شرق-آسیا پیش بینی می شود.
در خصوص میزان سفارش شناورهای سوئزماکس، آمار ثبت شده در سه ماه سوم سال جاری میلادی خبر از تشکیل 11 درصدی ناوگان با این نوع شناورها می دهد. افزون بر آن، از آغاز سال جاری میلادی تعداد 12 فروند تانکر سوئز ماکس در بازار سفارش داده شده است.
در همین راستا، شرکت Capital Product Pratners L.P. افزود: تحلیل بازار نشان می دهد کاهش تحویل شناورها در 9 ماه نخست سال جاری میلادی 15.5 درصد اعلام شد. در بُعد تقاضا، شناورهای سوئزماکس رشد پایدار 7.2 درصدی را برای کل سال جاری میلادی و به موجب افزایش صادرات آمریکا، حجم بالای نفت خام از آتلانتیک به آسیا و افزایش واردات نفت خامِ چین تجربه خواهند کرد.
این گزارش در پایان افزود: اوراق تانکرها در مجموع و در 9 ماه نخست سال جاری میلادی افزایش یافت و به هفت میلیون و 100 هزار DWT رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته پنج میلیون و 600 هزار DWT ثبت شده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار