۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

اکو کمپ پارک های ساحلی در قشم توسعه می یابد

افزایش آمار تردد گردشگران و استفاده آنها از اکو کمپ پارک های ساحلی جزیره باعث شده است تا بهسازی تاسیسات کمپ ها و توسعه هر چه بیشتر آنها در راستای جذب هر چه بیشتر طبیعت گردان به جزیره در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گیرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۹۶۴
اکو کمپ پارک های ساحلی در قشم توسعه می یابدمدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به افزایش ورود گردشگران به جزیره قشم در سال جاری اظهار داشت: در سالهای گذشته بر اساس آمار اخذ شده حضور گردشگران در جزیره دو یا نهایت سه روز بود اما آمارهای امسال نشان می دهد که اسکان گردشگر در جزیره افزایش یافته است.                                                                                                        
محمد امین جعفری ادامه داد: تنوع سایت های گردشگری در جزیره، ساماندهی مدیریت این سایت ها و افزایش زیرساختهای گردشگری به ویژه در بخش اقامتی از جمله مهمترین دلایل افزایش بقای گردشگر در جزیره قشم طی سال جاری محسوب می شود.                          
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه کمپ پارک ها در هشت نقطه ساحلی جزیره با فواصل بسیار زیاد از یکدیگر ایجاد شده اند، خاطرنشان کرد: ساخت کمپ پارک در نقاط مختلف ساحلی جزیره باعث شده تا گردشگران در سراسر جزیره اسکان یابند.
وی با اشاره به رونق کمپ پارک های ایجاد شده در جزیره قشم، بیان داشت: افزایش آمار تردد گردشگران و استفاده آنها از کمپ پارک ها باعث شده تا بهسازی تاسیسات کمپ ها و توسعه هر چه بیشتر آنها در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گیرد.                                      
جعفری حسینی با اشاره به اینکه میزان استقبال توریست ها از اکو کمپ های جزیره بیش از پیش بینی های انجام شده بود، گفت: این امر باعث رونق گردشگری در روستاهای جزیره قشم نیز شده است چرا که دیگر تمرکز حضور گردشگر فقط به شهر قشم محدود نمی شود.                      
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ضرورت ورود بومیان در امر مدیریت توریسم منطقه، یادآور شد: مهمترین فایده این امر، سود اقتصادی جامعه محلی از طریق خدمات رسانی به گردشگران ورودی به روستاهای آنهاست.
وی تصریح کرد: از هم اکنون جلسات تسهیلات سفر جزیره هر ماهه به ریاست رئیس سازمان منطقه آزاد قشم برای سرویس دهی مناسب به گردشگران ورودی به جزیره برگزار می شود که این امر نشان از توجه ویژه ریاست سازمان به مقوله توریسم است.                                               
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفته های خود عنوان کرد: بر اساس مصوبه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری در راستای ایجاد 18 اکوکمپ در سراسر کشور، ساخت هشت اکوکمپ در جزیره قشم عملیاتی شد.                                                        
وی بر ضرورت افزایش اکو کمپ های ساحلی در جزیره قشم در راستای توسعه اکوتوریسم جزیره تاکید کرد و بیان داشت: ساخت این تعداد از اکوکمپ در جزیره قشم حاکی از اهمیت این جزیره در زمینه اکوتوریسم و جذب طبیعت گردان است.
مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: جنگل های دریایی حرا در نقاط مختلف جزیره و دسترسی طبیعت گردان از روستاهای مختلف به این طبیعت منحصر به فرد خلیج فارس یکی ازمهمترین جاذبه های توریستی قشم است.
وی همچنین به جاذبه توریستی ژئوپارک قشم با سایت های متعدد و بسیار زیبا در روستاهای مختلف جزیره به عنوان جاذبه دیگری از طبیعت قشم اشاره کرد.
جعفری حسینی با اشاره به اینکه محوریت گردشگری قشم، اکوتوریسم دریایی است، گفت: گردشگرانی که به قشم وارد می شوند ضمن انجام گشت های دریایی در آبهای خلیج فارس به جزایر هرمز و هنگام که در نزدیکی قشم واقع شده اند در قالب تورهای گردشگری سفرهای یک روزه را انجام می دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار