۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

مشارکت فرانسه در پرورش ماهیان خاویاری

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران از امضای قرارداد با شرکت فرانسوی جهت بازاریابی و صادرات خاویار ایرانی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۸۸۹
مشارکت فرانسه در پرورش ماهیان خاویاری حسینعلی عبدالحی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: سرمایه گذاران علاقه مند برای پرورش ماهیان خاویاری روبه افزایش است.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به تمایل سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در پرورش ماهیان خاویاری گفت: در همین راستا از مشارکت سرمایه گذاران خارجی در راستای پرورش ماهیان خاویاری نیز در آینده بهره خواهیم برد.                                                         
وی خاطرنشان ساخت: در استان‌های شمالی کشور نیز تفاهم نامه‌ای در بحث پرورش ماهیان خاویاری با بنیاد مستضعفان، بانک سینا، سازمان شیلات و همچنین استان های مربوطه امضا شده که بتوانیم تولید این آبزی را توسعه دهیم و پرورش ماهیان خاویاری را به صورت خرد در استان های مختلف داشته باشیم.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه به امضا رسیده ما بین سازمان شیلا ت ایران، استانداری های گیلان، گلستان و مازندران، بنیاد مستضعفان و بانک سینا قرار است در هر استان حداقل پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری ایجاد شود.                           
عبدالحی اذعان داشت: در همین راستا نیز قرار است از سرمایه گذاری فرانسوی های برای پرورش ماهیان خاویاری استفاده شود.      
وی در ادامه گفته های خود بیان داشت: این سرمایه گذاران می توانند از طریق مشارکت با بنیاد مستضعفان نسبت به سرمایه گذاری در پرورش ماهیان خاویاری ایران اقدام کنند.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران همچنین از امضای قرارداد با شرکت شیلاتی فرانسوی جهت بازاریابی و صادرات خاویار ایرانی خبر داد.
وی این امر را اقدام مهمی در راستای توسعه بازاریابی و صادرات هر چه بیشتر ماهیان خاویاری و خاویار ایرانی عنوان کرد. 
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران افزود: هر ساله بخش اعظم خاویار تولید شده در کشور به کشورهای اروپایی صادر می شود.   
وی اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در برنامه ششم توسعه قرار است سالانه 10 هزار تن گوشت و 100 تن خاویار تولید شود که با روند پیش رو در برنامه ریزی ها و جذب سرمایه گذاران برای پرورش ماهیان خاویاری تا پایان برنامه ششم توسعه به این رقم دست خواهیم یافت.
عبدالحی با اشاره به اینکه هم اکنون سه مزرعه بزرگ پرورش ماهیان در دست احداث است، گفت: تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در زمینه پرورش ماهیان خاویاری دو از دسترس نیست.                
به گفته معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در دولت تدبیر و امید تعداد مزرعه‌های پرورش ماهیان خاویاری از ۳۵ مزرعه به ۸۰ مزرعه افزایش یافته است که این امر حاکی از انجام برنامه ریزیهای کلان برای تولید ماهیان خاویاری در کشور است.                                                       
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: با توجه به فعالیت این میزان مزرعه پرورش ماهیان خاویاری، سال گذشته بیش از 3 تن خاویار تولید شد.           
وی با اشاره به افتتاح بزرگترین مزرعه پرورشی ماهی خاویاری دنیا در ساری که دو سال پیش صورت گرفت، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده شاهد جهش بزرگی در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در کشورمان باشیم.                                                                                                                
به گفته معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، گونه فیل ماهی به دلیل پرطرفدار بودن آن در بخش صادرات، در میان سایر گونه های خاویاری در مراکز پرورشی بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است و تمرکز بیشتری بر تولید این گونه ماهی خاویاری در مراکز پرورشی وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار