۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

برداشت میگوی پرورشی به 17 هزار تن رسید

پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت میگوی پرورشی در مجموع امسال شاهد تولید 27 هزار تن میگو در مزارع پرورشی کشور باشیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۸۶۸
برداشت میگوی پرورشی به 17 هزار تن رسیدمعاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال با تلاش پرورش دهندگان استان های سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان، هرمزگان و بوشهر، بیش از 9 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو زیر کشت رفت.
حسینعلی عبدالحی با اشاره به اینکه برداشت از مزارع میگوی پرورشی آغاز شده است، ادامه داد: تا کنون 17 هزار تن میگوی پرورشی از مزارع پرورشی کشور در استان های تولید کننده مذکور برداشت شده است که این امر همچنان تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر تداوم روند افزایشی تولید میگوی پرورشی در سالهای اخیر، خاطرنشان ساخت: با توجه به ذخیره سازی صورت گرفته، پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت میگوی پرورشی در مجموع امسال شاهد تولید 27 هزار تن میگو در مزارع پرورشی کشور باشیم.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران به اتمام برداشت میگو در مزارع پرورشی چابهار واقع در سایت گواتر اشاره کرد و گفت: امسال سایت های پرورش میگوی چابهار بدون بروز بیماری موفق به تولید بیش از هزار تن میگو شدند.
وی همچنین در خصوص تولید میگوی پرورشی در استان خوزستان بیان داشت: آمارهای اعلام شده از سوی پرورش دهندگان میگوی آبادان نشان می دهد که امسال راندمان تولید میگوی پرورشی در مزارع چوئبده آبادان افزایش داشته است.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: با وجود اینکه امسال سطح زیرکشت تولید میگو در مقایسه با سال گذشته در استان خوزستان کاهش یافته بود اما در مجموع شاهد افزایش تولید با توجه به کاهش سطح زیرکشت در مقایسه با سال گذشته بودیم.
به گفته عبدالحی، سال گذشته حدود 800 تن میگوی پرورشی در مزارع چوئبده آبادان تولید شده بود اما آمار دقیق تولید امسال هنوز منتشر نشده است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید میگوی کشور هر ساله به استان بوشهر اختصاص دارد، بیان داشت: امسال چهار هزار و 400 هکتار از مزارع میگوی این استان زیر کشت رفت که سطح زیرکشت رفته در مقایسه با سال گذشته با افزایش همراه بوده است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با تاکید بر اهمیت مزارع پرورشی استان بوشهر، عنوان کرد: پیش بینی می شود تولید میگوی استان بوشهر در سال جاری با افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته به 13 هزار تن برسد.
عبدالحی یادآور شد: افزایش 20 درصدی تولید میگوی بوشهر درحالی است که امسال شاهد شیوع بیماری لکه سفید به صورت جزئی در برخی مزارع بودیم.
وی در ادامه گفته های خود در خصوص تولید میگوی استان گلستان نیز گفت: امسال 514 هکتار از مزارع پرورشی سایت گمیشان در استان گلستان زیر کشت رفته است.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه تاکنون هزار و 300 تن میگو از این مزارع برداشت شده است، گفت: انتظار می رود این رقم به بیش از هزار و 500 تن تا پایان فصل برداشت سال 96 افزایش یابد.
وی به استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی از تولید میگو در استان گلستان اشاره کرد و گفت: مراحل فراوری و بسته بندی میگو در این استان نیز انجام می شود که کمک زیادی به توسعه اشتغالزایی در بخش شیلات کرده است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: با توجه به تجربیات کسب شده در خصوص پرورش میگو توسط پرورش دهندگان سایت گمیشان و حمایت سازمان شیلات ایران از آنها، امسال شاهد افزایش چشمگیر در تولید میگوی پرورشی استان گلستان خواهیم بود.
عبدالحی در خصوص وضعیت پرورش میگو در استان گلستان گفت: این استان تنها استان شمالی محسوب می شود که نسبت به پرورش میگو در آن اقدام شده است.
معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تصریح کرد: بخش اعظم میگو های تولید شده به کشور های هدف صادر خواهد شد و بخشی از آن نیز در بازار داخلی به مصرف خواهد رسید.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار