۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

تداوم شرایط نامساعد جوی در آبهای خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم شرایط نامساعد جوی در آبهای شمال غرب خلیج فارس و ظهور پدیده گردو خاک در شهرهای بندری خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۸۱۰
تداوم شرایط نامساعد جوی در آبهای خلیج فارس
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: براساس نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، حرکت توده گرد و خاک به سمت شهرهای ساحلی خوزستان، سبب کاهش دید افقی و افزایش میزان آلاینده ها خواهد شد.
وی افزود: در دو روز آینده همچنان آبهای شمال غرب خلیج فارس مواج و طوفانی است.
مدیدکل هواشناسی خوزستان از شناورهای صیادی و باری متوسط خواست با توجه به شرایط نامساعد جوی، از دریاروی خودداری کنند.
وی از دریانوردان و صیادان خوزستانی خواست شرایط جوی و پیش بینی وضعیت هوا را از طریق گوشی های هوشمند رصد کنند و توصیه ها اداره کل هواشناسی را جدی بگیرند.
اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز از صیادان و دریانوردان بنادر جنوبی خوزستان تا اطلاع بعدی از رفتن به دریا اجتناب کنند. این اداره کل همچنین از فرمانداران مناطق ساحلی خوزستان با توجه به شرایط ناپایدار جوی و ظهور توده گرد وخاک در این مناطق، تدابیر لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی بکار گیرند. در پی پیش بینی آلودگی ناشی از ظهور پدیده گرد وخاک، مراکزدرمانی و بیمارستانی در شهرهای جنوبی خوزستان نیز برای پذیرش احتمالی افراد مبتلا به آسم و بیماری های قلبی وعروقی به حال آماده باش درآمدند. در پی هشدارهای هواشناسی ، بسیاری از شناورهای صیادی در مناطق ساحلی خوزستان لنگرانداختند.
شایان ذکر است در نیمه دوم سال، تغییرات جوی در مناطق ساحلی خوزستان زیاد است. استان خوزستان 500کیلومتر ساحل دارد.
 
برچسب ها: خوزستان مواج
ارسال نظرات
آخرین اخبار