۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

افزایش تقاضای فولاد، اتفاقی خوب برای بازار فله برها

افزایش معتدل تقاضای فولاد در سال 2018 می تواند برای تجارت دریایی سنگ آهن و زغال سنگ متالورژی سودمند باشد و در نتیجه نیاز به فله برهایی مانند کیپ سایز و پاناماکس که عمدتا حامل این محصولات هستند را افزایش دهد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۷۸۹
افزایش تقاضای فولاد، اتفاقی خوب برای بازار فله برها افزایش معتدل تقاضای فولاد در سال 2018 می تواند برای تجارت دریایی سنگ آهن و زغال سنگ متالورژی سودمند باشد و در نتیجه نیاز به فله برهایی مانند کیپ سایز و پاناماکس که عمدتا حامل این محصولات هستند، را افزایش دهد.
به گزارش گروه بین الملل مانا، افزایش مستمر تقاضای فولاد می تواند برای تجارت دریایی سنگ معدن و زغال سنگ متالورژی سودمند خواهد باشد، چرا که محصولات مذکور اجزای اصلی در تولید فولاد به شمار می روند، از سوی دیگر بازار شناورهای کیپ سایز و پاناماکس نیز رونق خواهد گرفت.
این گزارش ادامه داد: انجمن جهانی فولاد در چشم انداز کوتاه مدت خود پیش بینی کرد، تقاضای کلی فولاد از یک میلیارد و 622 میلیون تن برآورد شده در سال جاری به یک میلیارد و 648 میلیون تن در سال 2018 خواهد رسید که حکایت از رشد 1.6 درصدی دارد.
از سوی دیگر، رشد کند تقاضای فولاد در چین سبب خواهد شد که این کشور به عنوان تولید کننده برتر فولاد در جهان به سمت فروش این محصول به خارج و یافتن بازار قوی در جای دیگر متمایل شود، اقدامی که روند افزایشی تقاضا برای فله بر سوپراماکس را به همراه خواهد داشت.
"ویل فری " تحلیل گر ارشد شرکت Maritime Strategies International لندن پیش بینی کرد، مصرف فولاد در چین در سال آینده نسبت به سال جاری در نتیجه افت بالقوه در تامین اعتبار، با کاهش سه الی پنج درصد همراه است، اما از سوی دیگر، تاثیر این مسئله بر تولید هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد اما به دنبال برگزاری کنگره حزب در روزهای آینده و اعلام برخی از تغییرات سیاسی از سوی بیجینگ، احتمال می رود زوایای بیشتری در مورد تولید فولاد چین روشن شود.
تی وی نرندران رئیس کمیته اقتصادی انجمن جهانی فولاد در این باره گفت: انتظار میرود تقاضای جهانی فولاد در سال 2018 رشد معتدلی را تجربه کند، همانطور که تقاضا در بقیه جهان به حفظ روند فعلی خود ادامه می دهد، این در حالی است که حتی چنانچه به دلیل توازن دوباره اقتصاد چین و اقدامات حفاظت محیط زیست پس از رشد سه درصدی در سال جاری میلادی، تقاضای فولاد چینی رشد خیلی کم یا هیچ گونه رشدی را به همراه داشته باشد.
وی هم چنین در گزارش خود هشدار داد، با این وجود، تشدید تنش سیاسی درشبه جزیره کره، مشکل بدهی چین و افزایش سیستم حمایت از تولیدات داخلی در بسیاری از مناطق به عنوان عوامل ریسکی باقی خواهند ماند.
این گزارش در پایان نوشت: با نگاهی بر آینده، می توان گفت عدم موتور رشد قوی برای جایگزینی چین و یک کاهش بلند مدت در تقاضای فولاد به دلیل عوامل محیطی و تکنولوژی، سایه سنگینی خود را بر گستره بازار تقاضای فولاد پهن کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار