۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

حضور هیئت ایرانی در نمایشگاه شیلاتی روسیه

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از حضور هیئت ایرانی در نمایشگاه شیلاتی سن پترزبورگ روسیه در ماه سپتامبر امسال خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۶۳۹
حضور هیئت ایرانی در نمایشگاه شیلاتی روسیهعلی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه شیلاتی سن پترزبورگ روسیه، اظهار داشت: هیئت ایرانی شامل سه شرکت شیلاتی از استان های ساحلی به سرپرستی اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، چندی پیش در این نمایشگاه حضور یافتند.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، اضافه کرد: این نمایشگاه در 112 غرفه با حضور شرکت های معتبر روسی و 13 کشور دیگر از جمله ایران ، آمریکا ، ترکیه ، دانمارک، نروژ، آفریقای جنوبی، آذربایجان و ... برگزار شد و به خوبی مورد استقبال بین المللی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه اکثر بازدید کنندگان این نمایشگاه از فعالان بخش تجارت روسیه بودند، تصریح کرد: البته تعدادی بازدید کننده خارجی غالباً مراکشی ، آذربایجانی، ایتالیایی و ... هم مراجعه داشتند که بیشتر فروشنده محصولات شیلاتی بودند.                                                   
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در ادامه خاطرنشان ساخت: تقریباً اکثریت خریداران ماهی و میگوی ایران که درسالهای گذشته با طرف های ایرانی مراوده داشته یا در حال ارتباط هستند به غرفه ایران مراجعه کردند.                                                      
خدایی اذعان داشت: این افراد علاقه مندی فراوان خود را نسبت به سه محصول اصلی ایران یعنی میگو ، ماهی قزل آلا و خرچنگ دراز آب شیرین اعلام کردند.
وی گفت: با وجود برخی مشکلات در فروش محصولات شیلاتی ایرانی به بازارهای بین المللی، کیفیت بالای محصولات ما آنان را همچنان راغب به خرید از ایران نگاه داشته است که این امر فرصتی مناسب برای بهره برداری از این بازار بین المللی برای تجار ایرانی محسوب می شود.              
این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات ایران در ادامه گفته های خود در خصوص صنعت شیلات روسیه گفت: در شواهد و ظواهر این نمایشگاه، کاملاً مشخص بود که شیلات روسیه در "صید" و "ماهیگیری از دریا" و نیز " تحقیقات و موسسه های پژوهشی قوی" خلاصه می شود.
وی با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه تقریباً هیچ چیزی در رابطه با آبزی پروری روسیه وجود نداشت، عنوان کرد: آن چه قطعی است این که سهم صید و صیادی و نقش موسسات تحقیقاتی در صنعت شیلات روسیه بسیار برجسته و اساسی است.                                    
خدایی در ادامه با اشاره به اینکه ماشین آلات و ادوات و تجهیزات صید و نیز فراوری در این کشور بسیار پیشرفته و کامل است، بیان داشت: شرکت های روسی و شرکت های غربی خصوصاً دانمارکی ها در حوزه تجهیزات و ماشین آلات در این کشور بسیار قوی عمل می کنند.
وی همچنین در خصوص فراوری محصولات شیلاتی در روسیه گفت: با توجه به محصولات متنوع شیلاتی که از سوی شرکت های روسی در این نمایشگاه عرضه شده بود می توان دریافت که این کشور در حوزه فراروری محصولات شیلاتی پیشرفته است.
به گفته این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، صیادان روسی جهت فرآوری محصولات صید شده، امکانات مناسبی بر روی کشتی ها و در خشکی دارند که این امر باعث می شود، بتوانند در تولید محصولات شیلاتی فرآوری شده با کیفیت مناسب عمل کنند.
این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات ایران، بیوتکنولوژی دریایی، پرورش سالمون، افزایش صید ماهیان پلاژیک، تولید غذاهای دریایی با ارزش افزوده، بازاریابی زنجیره ای و نوسازی صنعت کاد را از برنامه های توسعه ای سرمایه گذاری صنعت شیلات روسیه عنوان کرد.
خدایی با اشاره به تلاش تجار روس و حمایت دولت از آنها برای توسعه هر چه سریعتر صنعت شیلات این کشور بیان داشت: همچنین در بخش آبزی پروری پرورش ماهی سالمون آتلانتیک، قزل آلا ، کپور ماهیان و ماهیان خاویاری از جمله برنامه های توسعه ای روس ها محسوب می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار