۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

سواحل خوزستان مواج است/دریانوردان احتیاط کنند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبهای شمال غرب خلیج فارس از روز چهارشنبه مواج و طوفانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۶۰۸
سواحل خوزستان مواج است/دریانوردان احتیاط کنند
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با تغییرات آب و هوایی و شمالی شدن جریانات جوی ، آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس در دو روز آینده مواج است.
وی از دریانوردان و صاحبان قایق ها و شناورهای متوسط خواست تا آرام شدن دریا(خلیج فارس) فعالیت خود را در آبهای دوردست متوقف کنند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه در فصل پائیز و تغییرات آب و هوایی، آبهای شمال غرب خلیج فارس به تناوب مواج می شود، افزود: به منظور پیشگیری از حوادث دریایی، اخطارها و هشدارهای لازم به دریانوردان و صیادان خوزستان از سوی هواشناسی داده می شود.
بهادری از مالکان قایق ها و شناورهای صیادی خوزستان خواست به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و اطلاعات و پیش بینی آب و هوا را از هواشناسی از طریق گوشی های هوشمند دریافت کنند.
وی گفت: هشدارهای هواشناسی به صورت لحظه ای در اختیارمخاطبان قرار می گیرد.
اداره کل شیلات خوزستان نیز از قایق و شناورهای متوسط صیادی خواست سفرهای دریایی خود را به تاخیر بیندازند.
فعالیت صید و صیادی در خوزستان تابع وضعیت آب و هوایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس است.
در فصل پائیز امسال این نخستین بار است که آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی مواج و طوفانی می شود.
فعالیت صیادان خوزستانی به هنگام مواج شدن آبهای خلیج فارس و ظهور پدیده گرد و خاک تا حدود زیادی متوقف می شود. صیادان خوزستانی در سال 95 حدود 43هزار تن ماهی و میگوی دریایی از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید کردند.
برچسب ها: مواج
ارسال نظرات
آخرین اخبار