۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

در آمد فله بر سوپراماکس افزایش خواهد یافت

پس از صعود نرخ کرایه حمل فله بر سوپراماکس در هفته گذشته، تحلیل گران بازار پیش بینی می کنند، درآمد این شناور از مرز 12 هزار دلار در روز گذر کند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۵۵۸
در آمد فله بر سوپراماکس افزایش خواهد یافت
به گزارش گروه بین الملل مانا با توجه به صف کوتاه فله برهای سوپراماکس آماده به بارگیری و تمایل خوب مشاهده شده در بازار، تحلیل گران بازار پیش بینی می کنند، درآمد این شناور از مرز 12 هزار دلار در روز عبور خواهد کرد.
این گزارش ادامه داد: علیرغم فشار به دلیل تعطیلات موسوم به "هفته طلایی" پیش رو در چین، اما انتظار می رود میانگین درآمد فله بر سوپراماکس ثبات خود را حفظ کند و حتی در هفته آینده روند صعودی نیز بگیرد.
در روز سه شنبه هفته گذشته، میانگین درآمد فله بر سوپراماکس بر روی شاخص بالتیک به 11 هزار و 931 دلار در روز رسید که رشد 4.1 درصد را به همراه داشت، از سوی دیگر، عقربه شاخص بالتیک سوپراماکس بر ارتفاع  ده هزار و65 واحد قرار گرفت و بالاترین سطح از ماه آوریل سال جاری میلادی تاکنون را به نمایش گذاشت.
در ادامه این گزارش آمده است: بالاترین افزایش درآمد در مسیر S9 –سفر آفریقای غربی از ساحل شرقی آمریکای جنوبی به Skaw-Passero مشاهد شد، به طوری که نرخ کرایه فله بر سوپراماکس با رسیدن به 11 هزار و 29 دلار در روز رشد 12.4 درصدی را نشان داد.
بقیه مسیرهای اصلی افزایش درآمد معتدلی را تجربه کرد، اما نرخ کرایه حمل در مسیرS1B سفر Canakkale از مدیترانه یا دریای سیاه به چین- کره جنوبی با رسیدن به 16 هزار و 969 دلار افت 4.3 درصدی را به همراه داشت. دلیل این سقوط درآمد به کاهش تجارت غلات و محمولات فلز یا ماشین آلات قراضه از این منطقه مربوط است.
به دنبال افزایش تقاضا برای محمولات غلات از خلیج آمریکا و ساحل شرقی آمریکای جنوبی، نرخ کرایه حمل فله برهای از نوع geared روند صعودی را تجربه می کند.
از سوی دیگر در منطقه اقیانوس آرام، تعدادی از فله برهای سوپراماکس برای حمل زغال سنگ از اندونزی به چین و هم چنین به هند جذب شدند که رشد نرخ کرایه حمل و قدرت بازار را به ارمغان آورد.
افزون بر این از تاثیر طوفان سهمگین در منطقه اقیانوس آرام نیزنباید غافل ماند، چنانچه سبب محدودیت عرضه شناور و تقویت نرخ کرایه حمل شد.
شرکت کارگزاریAstrup Fearnley مستقر در اسلوی نروژ در گزارش هفتگی خود اعلام کرد، صف خالی شناورهای آزاد و آماده به بارگیری در آسیا ناشی از وقوع طوفان در دریای جنوب چین و ویتنام، عرصه را برای چارترها تنگ کرده است.
شرکت Braemar ACM – یکی از بزرگترین شرکت های چارترینگ و کارگزار خرید و فروش در جهان نیز در گزارش بازار خود نوشت، از آنجایی که شاهد سطوح نسبتا متوازن عرضه و تقاضا هستیم، به نظر می رسد بازار قوی در هفته جاری به نمایش گذاشته شود.
براساس داده های کلارکسونز، 24 معامله در هفته گذشته صورت گرفت که نسبت به هفته پیش از آن دو مورد کاهش داشت. نرخ کرایه برای حمل زغال سنگ از اندونزی به چین و سنگ معدن نیکل از فیلیپین به چین به ترتیب 14 هزار و 12 هزار و 500 دلار در روز گزارش شد.
یک فروند فله بر سوپراماکس سال ساخت 2013 با ظرفیت 56 هزار و 700 DWT برای سفر از بندر فجیره امارات به هند 15 هزار دلار در روز فیکس شد.
از سوی دیگر، در بازار دوره ای دو معامله در هفته گذشته شامل 11 هزار و 500 دلار در روز برای بازه زمانی چهار الی هفت ماه و 13 هزار دلار در روز برای بازه زمانی مشابه، انجام گرفت.
این گزارش در پایان نوشت: در بازار خرید و فروش، شرکت Scorpio Bulkers - اپراتور و مالک فله خشک مستقر درMonaco آمریکا- شش فروند فله بر آلتراماکس را از شرکت کشتیرانی فله خشک Golden Ocean Group نروژ  به قیمت 142 میلیون و 500 هزار دلار خریداری کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار