۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

درآمد فله برهای هندی سایز رکورد زد

درآمد فله بر هندی سایز به بالاترین سطح طی سه سال و پنج ماه گذشته رسید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۵۳۰
درآمد فله برهای هندی سایز رکورد زدبه گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال روند مستمر افزایش تقاضا از ساحل شرقی آمریکای جنوبی و از سوی دیگر کاهش عرضه شناور در منطقه اقیانوس آرام، میانگین درآمد فله بر هندی سایز به بالاترین سطح طی سه سال و پنج ماه گذشته رسید.
این گزارش ادامه داد: پس از چهارهفته متوالی روند صعودی درآمد، میانگین نرخ اجاره زمانی برروی شاخص بالتیک فله بر هندی سایز با رسیدن به هشت هزار و 784 دلار در روز جمعه، بالاترین سطح از ماه آوریل سال 2014 را تاکنون به نمایش گذاشت و نسبت به هفته پیش از آن ده درصد رشد کرد.
علاوه براین،عقربه شاخص بالتیک فله بر هندی سایز برروی ارتفاع 596 واحد ایستاد که حکایت از رشد 11.2 درصدی داشت.
در ادامه این گزارش آمده است: درآمد پایدار و تجارت قوی اکسید آلومینیوم در آسیای جنوب شرقی به همراه فعالیت چشم گیر فله برهای هند سایز در مسیر نیوزلند، سبب رونق قابل توجه بازار و افزایش نرخ کرایه حمل این شناورشد.
افزون بر این، در پایان هفته گذشته جابجایی فعال زغال سنگ از اندونزی  نیز منجر به بازار قوی فله بر هندی سایز شد.
به گفته شرکت کارگزاری Gulf Maritime، روند جابه جایی عادی محمولات از خلیج آمریکا پس از چندین روز تعلیق به دلیل شرایط آب وهوایی خشن و زمخت، دوباره از سر گرفته شد.
لازم به ذکر است:عرضه فله برهای هندی سایز منطقه آتلانتیک به حدی محدود بود که مالکان تعداد زیادی از شناورهای آماده به بارگیری خود در منطقه اقیانوس آرام را بدون بار و به صورت ballast به منطقه آتلانتیک فرستادند.
با این وجود، علیرغم اینکه بازار تقاضا شرایط بسیار خوبی را تجربه می کند اما توازن در سمت عرضه هم چنان بزرگترین دغدغه ای است که وجود دارد.
ناوگان جهانی فله بر هندی سایز در ماه آگوست سال جاری میلادی شاهد افزوده شدن چهار فروند شناور جدید با مجموع ظرفیت 190 هزار DWT بود.
افزون بر این، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تعداد 25 فروند شناور به این ناوگان اضافه شده است که در مجموع ظرفیت یک میلیون و400 DWT را در بر گرفته و رشد 1.01 درصدی سال به سال را نشان می دهد.
ناگفته نماند، در حال حاضر، میزان سفارش فله برهای هندی سایز 165 فروند با ظرفیت شش میلیون DWT است.
به گفته کلارکسونز، در بازار نقدی نه معامله طی هفت روز گذشته انجام شد.
در منطقه آتلانتیک، نرخ کرایه فله بر هندی سایز ساخت سال 2014 با ظرفیت 39 هزار DWT برای حمل کود شیمیایی از بندر آنتورپ بلژیک به ساحل شرقی آمریکای جنوبی نه هزار دلار در روز گزارش شد، این در حالی است که منطقه اقیانوس آرام شاهد نرخ کرایه حمل روزانه نه هزار دلار برای فله بر هندی سایز با ظرفیت 24 هزار DWT در مسیر چین به خاورمیانه بود.
این گزارش در پایان نوشت: در بازار دوره ای، یک فروند فله بر هندی سایز ساخت سال 2009 با ظرفیت 28 هزار و 422 DWT برای بازه زمانی پنج الی هفت ماه به قیمت هشت هزار دلار در روز فیکس شد.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار