۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

درآمد شناورهای پاناماکس روند صعودی گرفت

به دنبال بهبود تقاضا و صف کوتاه فله برهای پاناماکس آماده به بارگیری، میانگین درآمد این شناور روند صعودی را در پیش گرفت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۲۸۷
درآمد شناورهای پاناماکس روند صعودی گرفت
به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست با اشاره به اینکه به دنبال بهبود تقاضا و صف کوتاه فله برهای پاناماکس آماده به بارگیری، میانگین درآمد این شناور روند صعودی را در پیش گرفت، نوشت: بخش فله بر پاناماکس هفته گذشته با قدرت در مقایسه با بخش های دیگر فله خشک ظاهر شد.
شرکت کارگزاری Braemar ACM یکی از بزرگترین شرکت های چارترینگ و خرید و فروش در جهان در گزارش هفتگی خود نوشت: در حالی که شناورها در پی طوفان ایرما، کیتا و جوسه معطل باقی مانده اند، نرخ های کرایه حمل در منطقه آتلانتیک افزایش یافت، از سوی دیگر همراه با ورود کارگوهای تازه از خلیج آمریکا، منطقه ساحل شرقی آمریکای جنوبی درآمد ثابت و پایدار را تجربه کند.
این گزارش ادامه داد: در منطقه اقیانوس آرام، مسیر رفت و برگشت استرالیا شاهد ورود حجم تازه ای از کارگو بود و نرخ کرایه حمل در حدود 12 هزار و 300 دلار الی 12 هزار و 600 دلار در روز فیکس شد، از سوی دیگر، چارترها برای حمل محمولات از اندونزی به چین 13 هزار دلار در روز را پرداخت کردند.
یک کارگزار مستقر در سنگاپور گفت: سطح بالای تقاضا همراه با عرضه محدود شناور، منجر به افزایش چشم گیر نرخ کرایه حمل فله بر پاناماکس شد.
شاخص فله بر پاناماکس در مبادلات بالتیک با رسیدن به یک هزار و 429 واحد در روز سه شنبه هفته گذشته نسبت به یک هزار و 275 واحد هفته پیش از آن، افزایش 12.1 درصدی را به نمایش گذاشت.
میانگین نرخ اجاره زمانی نیز از ده هزار و 230 دلار در روز به 11 هزار و 477 دلار در روز افزایش یافت، رقمی که بالاترین سطح از اواخر ماه آوریل سال جاری میلای تاکنون را نشان می دهد.
لازم به ذکر است: برای نخستین بار از سال 2010، میانگین شاخص بالتیک فله بر پاناماکس از میانگین شاخص فله بر سوپراماکس بهترعمل کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، رشد پایدار در محمولات غلات به ویژه از ساحل شرقی آمریکای جنوبی به عنوان نیروی محرکی برای افزایش نرخ کرایه حمل فله بر پاناماکس عمل کرده است. 
 
 
به گفته کلارکسونز، در بازار نقدی، نرخ کرایه حمل فله بر پاناماکس از آفریقای غربی به چین 22 هزار دلار در روز بسته شد، از سوی دیگر، نرخ کرایه حمل کارگوی هیدروکسید آلومینیوم برروی فله بر پاناماکس از برزیل به چین 20 هزار دلار در روز بسته شد.
علاوه بر این، دو سوم معاملات در هفت روز گذشته منعقد شد، که تعدادی از آن برای مسیر استرالیا به هند و اندونزی به ژاپن گزارش شدند. 
این گزارش در ادامه با اشاره به افزایش نرخ کرایه حمل در بازار اجاره دوره ای نوشت: شش معامله در هفته گذشته بسته شد، نرخ کرایه حمل فله بر Atroto Heracles با ظرفیت 81 هزار و 922 DWT ساخت سال 2014، برای بازه زمانی شش الی هشت ماه 13 هزار و 250 دلار درروز فیکس شد.
قیمت شناورهای دست دوم نیز به روند افزایشی اخیر خود ادامه داد، به گونه ای که بر اساس گزارش VesselsValue شناور با ظرفیت 83 هزار DWT ساخت سال 2006 به ارزش 14 میلیون و 500 هزار دلار فروخته شد، شناور با ظرفیت 76 هزار و 600 DWT نیز به ارزش 13 میلیون و 700 هزار به فروش رسید، شناورهای مذکور در ژاپن ساخته شدند. 
این گزارش در پایان نوشت: در بازار اوراق سازی، شرکت کشتیرانی Vinalines ویتنام فله بر پاناماکس ساخت سال 1997 را به یارد بنگلادش به ارزش 394 دلار برای هر تن وزن خالص به فروش رساند.
برچسب ها: پاناماکس درآمد
ارسال نظرات
آخرین اخبار