۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

اولین ترمینال کانتینری تمام خودکار تجهیز شد

نخستین ترمینال کانتینری اتوماتیک در ملبورن استرالیا به عنوان بخشی از شرکت خدمات رسانی ترمینال بین المللیِ کانتینری (ICTSI) تحویل داده شد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۲۳۰
اولین ترمینال کانتینری تمام خودکار تجهیز شد
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت Kalmar و Navis متعلق به شرکت Cargotec نخستین ترمینال اتوماتیک را به شرکت خدمات رسانی ترمینال بین المللیِ کانتینری در استرالیا تحویل داد.
بر اساس این گزارش و به نقل از شرکت Cargotec، آماده سازی ترمینال بین المللی کانتینری ویکتوریا (VICT) نخستین ترمینال بین المللی در جهان است که تمامی تجهیزات آن به صورت کاملا اتوماتیک خدمات رسانی می کنند.
این گزارش ضمن اشاره به موقعیت ترمینال VICT ادامه داد: این ترمینال در شمال رودخانۀ Yarra و شمال خلیج Phillip Bay در بندر ملبورن با مساحت 35 هکتار واقع شده است که سالانه می تواند یک میلیون TEU را به همراه 400 هزار TEU اضافی را در ساخت مدیریت می کند. این ترمینال لنگرگاهی به طول 660 متر دارد که دو فروند شناور بزرگ با ظرفیت بین هشت هزار تا 12 هزار و 500 TEU می تواند در آن واحد در آن لنگر بیاندازد. 
بر همین اساس، مدیر ترمینال VICT و معاون ارشد ترمینال ICTSI آسیا در منطقۀ اقیانوس آرام گفت: این ترمینال به دستگاه های به روز تجهیز شده و کاملا اتوماتیک است و آن را در ردۀ نخستین ترمینال کانتینری تمام اتوماتیک در جهان قرار می دهد. 
مدیر ترمینال VICT ادامه داد: این پروژه طبق زمان بندی و با توجه به بودجه ای که برای آن در نظر گرفته شده بود، به پایان رسید. این نخستین بار است که صنعت بندری شاهد ورود ترمینال کانتینری تمام اتوماتیک است.
این ترمینال شامل سیستم جرثقیل اتوماتیک ASC با 20 دستگاه جرثقیل، 11 اتوشاتل (TM)، مدیریت اتوماتیک کامیون (ATH)، سیستم لجستیک ترمینال (TLS) و سیستم ترمینال Navis N4 است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار