۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

هاروی فروکش کرد، پاناماکس اوج گرفت

میانگین درآمد فله بر پاناماکس به بیش از ده هزار دلار در روز بر روی شاخص مبادلات بالتیک افزایش یافت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۶۱۴۹
هاروی فروکش کرد، پاناماکس اوج گرفت
به گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال پایان یافتن طوفان سهمگین هاروی که بارگیری غلات از بنادر تگزاس آمریکا را به حال تعلیق درآورده بود، میانگین درآمد فله بر پاناماکس با از سرگیری فعالیت تجارت غلات، به بیش از ده هزار دلار در روز بر روی شاخص مبادلات بالتیک افزایش پیدا کرد.
به گفته، شرکت Braemar ACM – یکی از بزرگترین شرکت های چارترینگ و کارگزار خرید و فروش در جهان-صادرات ثابت غلات از ساحل خلیج آمریکا و ساحل شرقی آمریکای جنوبی بازار آتلانتیک را فعال و پرونق نگاه داشت.
این گزارش ادامه داد: زمان تاخیر در بارگیری ناشی از طوفان هاروی در ساحل تگزاس کوتاه تر از آنچه انتظار می رفت، بود. 
لازم به ذکر است: میانگین نرخ اجازه زمانی بر روی شاخص بالتیک با رسیدن به ده هزار و 546 دلار در روز چهارشنبه هفته جاری، رشد ده درصدی را تجربه کرد. از سوی دیگر، شاخص بالتیک با صعود 119 واحدی، بر گردونه یک هزار و 314 واحد ایستاد.
در ادامه این گزارش آمده است: صادرات ثابت غلات از آمریکا باید با قدرت در هفته های آینده افزایش یابد، چنانچه به طور کلی حجم صادرات غلات در ماه سپتامبر شروع به افزایش می کند، این روند در ماه اکتبر ادامه و در ماه نوامبر به اوج خود می رسد، سپس در پایان سال روند نزولی را به نمایش می گذارد.
بر اساس آمار و ارقام وزارت کشاورزی آمریکا، انتظار می رود به دنبال تقاضای قوی، صادرات غلات از آمریکا در سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته رشد 3.6 درصدی را تجربه کرد، این روند به طبع به افزایش تقاضا برای فله برهای پاناماکس کمک خواهد کرد.
به گفته گروه کلارکسونز لندن، بازار نقدی فله برهای پاناماکس نیز با 33 معامله فعال و پرونق بود. در بالاترین معامله، نرخ کرایه حمل 16 هزار و 750 دلار در روز از ساحل شرقی آمریکای جنوبی به Skaw-Gibraltar بسته شد، در حالی که حمل محمولات از ساحل شرقی آمریکای جنوبی به آسیای جنوب شرقی و ایران به ترتیب 13 هزار و 250 دلار در روز و 13 هزار دلار در روز تثبیت شد.
کلارکسونز هم چنین اعلام کرد، نرخ کرایه حمل اندونزی به هند نه هزار دلار در روز بسته شد، از ساحل شرقی استرالیا به چین نیز ده هزار و 750 دلار در روز بسته شد.
دو معامله اجاره دوره ای نیز با نرخ کرایه حمل بالاتر نسبت به هفته گذشته تثبیت شدند. این معاملات به ترتیب شامل 12 هزار و 500 دلار در روز برای چهار الی هفت ماه و 11 هزار و 500 دلار در روز برای شش الی هشت ماه بسته شدند.
این گزارش در پایان به نقل از VesselValue نوشت: ده فروند فله بر با ظرفیت 82 هزار DWT به ارزش هر یک 27 میلیون دلار برای شرکت Nissen Kaiun سفارش داده شد، که قرار است در
 سال 2020 تحویل داده شوند. قیمت این شناورها سه میلیون ارزان تر از چهار فروند فله بر با ظرفیت 80 هزار DWT است که چند روز پیش از آن سفارش داده شد.
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار