۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

صنعت کشتی سازی کره باز هم در جایگاه نخست قرار گرفت

صنعت کشتی سازی کره طی سه ماه گوی رقابت را از چین گرفت و جایگاه نخست سفارشات ماهانه در سطح جهان را از آن خود کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۱۳۲
صنعت کشتی سازی کره باز هم در جایگاه نخست قرار گرفتبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از آژانس خبری Yonhap، کشتی سازهای کره توانستند پس از ثبت رکورد در دریافت سفارش در بحبوحۀ کمبود سفارش ها و در ماه آگوست سال جاری میلادی در ردۀ نخست کشتی سازان دنیا قرار بگیرند.
بر اساس این گزارش، کشتی سازی های محلی کرۀ جنوبی با ساخت 9 فروند شناور میزان بر سفارشات بر حسب حجم به میزان 130 هزار CGT (جبران تن ناخالص) در ماه آگوست سال جاری میلادی افزایش قابل توجهی را تجربه کرد.
رقیب کشتی سازی های کره، چین، با ثبت حجم سفارشات به میزان 110 هزار CGT و ساخت هفت فروند سفارش در ردۀ دوم برترین های صنعت کشتی سازی قرار گرفت. ژاپن نیز توانست با ثبت سفارش دو فروند به حجم 40 هزار CGT سوم شود.
این درحالی است که در هشت ماه نخست سال جاری میلادی چین با ثبت سفارش 195 فروند شناور معادل چهار میلیون و 220 هزار CGT اول و کرۀ جنوبی با ثبت سفارش 104 فروند شناور برابر با سه میلیون و 480 هزار CGT در ردۀ دوم قرار داشت.
شایان ذکر است، چین بر حسب سفارشات نا تمام به حجم 25 میلیون و 830 CGT در ردۀ نخست قرار دارد و پس از آن ژاپن و کرۀ جنوبی به ترتیب با حجم سفارش 16 میلیون و 120 هزار و 16 میلیون و 100 هزار CGT در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار