۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

شناور اوشنیک 5000 آماده نصب جکت فاز 13 شد

برای نخستین بار عملیات لوله گذاری خط لوله فاز 13Bمیدان گازی پارس جنوبی با بهره گیری از شناور اوشنیک 5000 با موفقیت انجام شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۶۱۱۱
شناور اوشنیک 5000 آماده نصب جکت فاز 13 شدبه گزارش مانا عملیات لوله گذاری خط لوله فاز 13Bمیدان گازی پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید. این برای نخستین بار است که اجرای عملیات لوله گذاری شرکت تاسیسات دریایی با بهره گیری از شناور منحصر به فرد اوشنیک 5000 انجام می گیرد.
با اتمام عملیات لوله گذاری خط لوله فاز 13Bمیدان گازی پارس جنوبی که تا طول 96 کیلومتر به انجام رسید، این شناور منحصر به فرد آماده نصب جکت فاز 13 بزرگترین میدان گازی کشور شده است.
بنا براین گزارش انجام عملیات لوله گذاری 13B از سوی شناور اوشنیک را می توان با توجه به قابلیت این شناور منحصر به فرد دانست؛ به این معنا که خط تولید و جوش (لوله گذار- fire line) آن در بخش میانی شناور قرار گرفته که همین موضوع موجب می شود تا عملیات لوله گذاری در شرایط مختلف آب و هوایی به خوبی انجام شود.
براساس این گزارش؛ با توجه به اینکه عملیات لوله گذاری خط لوله فاز 13B در روز 9 شهریورماه با موفقیت به پایان رسید؛ پروژه لوله گذاری خط لوله فاز 13A این میدان نیزاز حدود دو هفته گذشته و بدنبال رضایت کارفرما از تاسیسات دریایی (به دلیل انجام موفقیت آمیز لوله گذاری فاز 13B) به این شرکت فراساحلی واگذار شد.
شایان ذکر است؛ در حال حاضر عملیات لوله گذاری خط لوله فاز 14 این میدان نیز با روند مناسبی در دست اجراست و بخش اندکی از عملیات لوله گذاری این فاز باقی مانده است.
لازم به ذکر است، لوله گذاری بخش نخست فاز 14 پارس جنوبی با استفاده از شناور سی مستر به طور کامل انجام شده است که رقمی حدود 105 کیلومتر خط لوله دریایی را به خود اختصاص می دهد.
براساس این گزارش، ظرفیت تولید میعانات گازی هر یک از فازهای 13 و 14 پارس جنوبی (مشروط به تکمیل و راه اندازی خطوط بین فازی) معادل 25 میلیون مترمکعب در روز است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار