روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

توتال مالک جدید بخش نفت و گاز مرسک دانمارک

شرکت مولر- مرسک دانمارک با هدف فروش واحد نفت و گاز خود – مرسک اویل- با توتال فرانسه قراردادی به ارزش ۷.۴۵ میلیارد دلار را امضا کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۷۷۹
توتال مالک جدید بخش نفت و گاز مرسک دانمارکبه گزارش گروه بین الملل مانا و به موجب این قرارداد، توتال ۹۷.۵ میلیون سهم برابر با ۳.۸ درصد از سهام خود به ارزش ۴.۹۵ میلیارد دلار را به مرسک منتقل و ۲.۵ میلیارد دلار اوراق کوتاه مدت مرسک را خریداری خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، شرکت مرسک که مالکیت تأسیسات گسترده‌ای در آب‌های دریای شمال را برعهده دارد و نام آن در صنعت نفت و گاز درخشان است، اعلام کرد: قرارداد واگذاری شامل انتقال حوزه نفت و گاز با تمامی تجهیزات است که در برابر دریافت سهام این غول فرانسوی به توتال تحویل داده می‌شود.
در ادامۀ این گزارش، مرسک از تصمیم خود مبنی بر پرداخت بخشی از پولی که از سهام توتال دریافت کرده است در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در قالب سود سهام به سهامدارانش خبر داد. به بیانی دیگر، این شرکت "مرسک اویل" را با هدف تمرکز بر سایر فعالیت های کشتیرانی به توتال می‌فروشد.
این قرارداد در سه ‌ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی امضا و اجرایی خواهد شد. گفتنی است ارزش سهام مرسک از لحظه اعلام این خبر، ۳/۷۵ درصد رشد کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار