روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

برخورد ناو آمریکایی با یک نفتکش در سنگاپور

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، در پی برخورد یک ناوجنگی ارتش آمریکا با یک فروند تانکر نفتکش در آب های شرق سنگاپور، ده تن از ملوانان آن ناپدید شده اند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۷۵۱
برخورد ناو آمریکایی با یک نفتکش در سنگاپور
به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز به نقل از نیروی دریایی آمریکا نوشت: ناو جنگی ارتش آمریکا موسوم به اس. مک کین با یک فروند تانکر نفتکش موسوم به آلنیک ام سی در شرق تنگه مالاکا و سنگاپور برخورد کرد، به موجب این حادثه، ده تن از ملوانان ناپدید و پنج تن دیگر زخمی شده اند. این دومین سانحه ناوهای جنگی آمریکا در آبهای اقیانوس آرام طی دو ماه اخیر است.
تانکر نفتکش آلنیک ام سی با 183 متر طول و ظرفیت 50 هزار و 760 DWT که پرچم فیلیپن را برافراشته بود، تقریبا یک هزار و 200 تن نفت کوره از تایوان برای تخلیه در سنگاپور را حمل می کرده است.
این گزارش ادامه داد: تیم های جستجو و نجات، ناو هواپیما بر نیروی دریایی آمریکا، بالگردها و قایق های یدک کش، به همراه نیروی گارد ساحلی در محل برای یافتن بازماندگان احتمالی حضور یافتند. 
در تماسی که یکی از اعضای خدمه تانکر نقتکش با رویترز داشت، عنوان کرد، هیچ گونه نشت نفت از سوی تانکر رخ نداده است.
ناو جنگی اس.مک کین در حال حاضر به سمت بندر با نیروی خود در حرکت است.
این گزارش در پایان نوشت: در ماه ژوئن نیز ناوشکن  آمریکایی یواس اس فیتزجرالد با یک فروند کشتی تجاری در نزدیکی ساحل ژاپن برخورد کرده بود که به موجب آن هفت تن ناپدید و سه نفر زخمی شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار