۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

افت سفارشات در یاردهای چین

در هفت ماه نخست سال جاری میلادی، سفارش ساخت کشتی های جدید در یاردهای چین روند نزولی را در پیش گرفته است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۶۵۳
افت سفارشات در یاردهای چینبه گزارش گروه بین الملل مانا بر طبق آمارهای منتشر شده از سوی انجمن صنعت کشتی سازی ملی چین Cansi، در هفت ماه نخست سال جاری میلادی، از حجم سفارش ساخت کشتی های جدید در یاردهای چین کاسته شده است.
این گزارش ادامه داد: در تاریخ سی و ام ماه جولای سال جاری میلادی، میزان ظرفیت سفارشات به یاردهای چین به 80 میلیون و 280 هزار DWT رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و پایان سال گذشته، کاهش به ترتیب 31.5 و  19.4 درصدی را نشان می دهد.
ظرفیت سفارش داده شده 80 میلیون و 280 هزار DWT در پایان ماه جولای نیز نسبت به 82 میلیون و 840 هزار DWT در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی و به ویژه 92 میلیون و هفت هزار DWT در پایان ماه فوریه سال جاری میلادی، روند نزولی قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.
از لحاظ ساخت کشتی، در هفت ماه نخست سال جاری میلادی، ظرفیت ساخت در یاردهای چینی در مجموع به 29 میلیون و 780 هزارDWT  رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش شدید 55.1 درصدی را به همراه داشت.
Cansi هم چنین نشان داد، 53 یارد پیشگام در چین، بازار را با ظرفیت 120میلیون و 140 هزار DWT ساخت شناور جدید، به غبضه خود درآورد، رقمی که 91.7 درصد از سهم بازار ساخت کشتی های جدید را به خود اختصاص می دهد.
افزون بر این، مانیتورینگ 80 یارد اصلی از سوی Cansi نشان داد، ارزش ساخت کشتی های جدید در هفت ماه نخست سال جاری میلادی 34 میلیارد و 410 میلیون دلار بوده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5.1 درصد افت را به همراه داشت، از میان ارزش کلی، ساخت کشتی های جدید 96 میلیارد RMB، تجهیزات 15 میلیارد RMB و تعمیرات شش میلیارد و هفتصد میلیون RMB برآورد شده اند.
این گزارش در پایان نوشت: از ماه ژانویه تا جولای سال جاری میلادی، 80 یارد اصلی مجموع درآمد 151 میلیارد RMB را کسب کردند، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت نه درصدی را نشان می دهد، از سوی دیگر، سود کلی با رسیدن به یک میلیارد و هشتصد میلیون RMB، افت ملموس تر 28 درصدی را به نمایش گذاشت.
برچسب ها: افت یاردهای چین
ارسال نظرات
آخرین اخبار