۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

بازار سوپراماکس به ثبات بازمی گردد

طی هفته گذشته، ریتم بازار سوپراماکس در هر دو منطقه آتلانتیک و اقیانوس آرام، کند و آرام بود، اما پیش بینی میشود ثبات به بازار بازگردد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۶۴۹
بازار سوپراماکس به ثبات بازمی گردد
به گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال عدم تقاضا و در دسترس بودن شناورهای کافی، بازار سوپراماکس در هفته گذشته ریتم آرام و کندی را تجربه کرد، اما پیش بینی می شود ثبات به بازار بازگردد.
این گزارش ادامه داد: در منطقه اقیانوس آرام، در آغاز هفته، بازار سوپراماکس خیلی آرام و ساکت بود اما در روزهای بعد شرایط بهبود یافت و بازار توانست ضرر بیشتر حاصله از نرخ کرایه حمل پایین را متوقف کند.
بر طبق شاخص مبادلات بالتیک، میانگین نرخ اجاره زمانی برای شناورهای سوپراماکس هشت هزار و 609 دلار در روز دوشنبه بسته شد که نسب به یک هفته گذشته، 21 درصد کاهش را به نمایش گذاشت.
 شاخص بالتیک سوپراماکس نیز در هفته گذشته  بر 760 واحد ایستاد، که نسبت به 762 واحد هفته پیش از آن، افت کمی را نشان می هد.
لازم به ذکر است: علیرغم اینکه به دلیل کاهش نرخ کرایه حمل بازار سوپراماکس شرایط خوبی را تجربه نمی کند، اما کارگزاران پیش بینی می کنند، ثبات به آن باز گردد.
یک کارگزار با اشاره به اینکه کارگوهای فلز و کلینکر حیطه تمرکز بسیاری از چارترهای چین بودند، گفت: نرخ کرایه حمل شناورها بر مبنای نرخ تخفیفی تثبیت نشد.
افزون بر این، جهش امیدوار کننده ای نسبت به حمل کارگوهای زغال سنگ در اندونزی مشاهده شد، اما تاکنون در عمل نرخ کرایه حمل بهبود نیافته است.
کلارکسونز گزارش داد،15 معامله تثبیت نرخ کرایه حمل طی هفت روز انجام گرفت.
در ادامه این گزارش آمده است: در خاورمیانه شرقی، نرخ کرایه حمل یک فروند سوپراماکس ساخت سال 2012 با ظرفیت 50 هزار و 400 DWT به قیمت 12 هزار و 250 دلار در روز برای سفر تجاری از دریای سیاه به خاورمیانه تثبیت شد.
بر طبقی VesselsValue ،در بازار شناورهای دست دوم، یک شناور سوپراماکس ساخت سال 2010 به ارزش 11 میلیون و 900 هزار دلار فروخته شد.
این گزارش در پایان نوشت: فله برهای سوپراماکس Xin Qiang و Sheng Qiang با سن 19 سال و ظرفیت 45 هزار و 700 DWT برای اوراق سازی به یاردهای چینی فرستاده شدند، جزئیات مربوط به قیمت اوراق شناور فاش نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار