۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
به دنبال اعمال تحریم های اتحادیه اروپا:

چین از ورود محمولات کره شمالی جلوگیری می کند

چین ممنوعیت کامل ورود واردات محمولات زغال سنگ، سنگ آهن، سرب و غذای دریایی از کره شمالی را اعلام کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۶۱۹
چین از ورود محمولات کره شمالی جلوگیری می کند
به گزارش گروه بین الملل مانا در راستای اعمال تحریم های اتحادیه اروپا به دلیل برنامه های هسته ای و موشک بالستیک  کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی، چین ممنوعیت کامل ورود واردات محمولات زغال سنگ، سنگ آهن، سرب و غذای دریایی از کره شمالی را اعلام کرد.
منابع خبری در چین گزارش دادند، نمایندگی گمرکی واردات از کره شمالی را از پنجم ماه سپتامبر سال جاری میلادی متوقف خواهد کرد. با این وجود، محمولاتی که هم اکنون به سمت چین در حرکتند، در گمرگ ترخیص خواهند شد.
این گزارش ادامه داد: علیرغم اینکه بیجینگ به اجرای کامل تحریم های جدید متعهد شده است، این مسئله به نظر نمی رسد سبب افت قابل توجه فعالیت در بازار فله خشک شود.
"Ralph Leszczynski" رئیس شرکت banchero costa ایتالیا- یکی از بزرگترین شرکت های کارگزاری پیشگام در جهان- گفت: برای بخش کشتیرانی فله خشک، تنها زغال سنگ محصول تاثیر گذار است، چنانچه کالاهای دیگر مانند سنگ آهن و سرب خیلی ناچیز هستند.
"Leszczynski" در ادامه افزود: واردات زغال سنگ از کره شمالی به چین در هفت ماه نخست سال جاری میلادی، با رسیدن به سه میلیون تن، کاهش 75 درصدی را به نمایش گذاشت.
وی همچنین خاطر نشان ساخت: ممنوعیت جدید، واکنش چین را در زمانی که تنش سیاسی حاکم بر روابط دو کشور و آمریکا و کره شمالی در حال افزایش است، به کشورهای دیگر جهان نشان می دهد، آنچه مشخص است، چین نیاز دارد که کره شمالی به عنوان یک حائل باقی بماند، اما خواستار جلوگیری جنگ به هر قیمتی نیز است.
این گزارش در پایان نوشت، چین در سال 2016، 22 میلیون تن زغال سنگ را از کره شمالی وارد کرد، که در حدود نه درصد از کل واردات زغال سنگ چین را تشکیل می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار