۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

کاهش 75 درصدی غرق شدگی در دولت یازدهم

دبیر ستاد طرح های ساماندهی دریای مازندران از کاهش 75 درصدی میزان غرق شدگی گردشگران در آبهای دریای مازندران در دولت یازدهم در مقایسه با دولت دهم خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۵۵۸
کاهش 75 درصدی غرق شدگی در دولت یازدهم
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به ورود موج عظیم گردشگران تابستانی از سراسر کشور به استان مازندران، تامین امنیت آنها یکی از وظایف اصلی استانداری مازندران محسوب می شود.
عیسی طوسی ادامه داد: بر اساس سیاست های تعریف شده از سوی وزارت کشور در دولت یازدهم، ساماندهی طرح های دریا در سواحل شمالی کشور با استفاده از اعتبارات ملی به تصویب رسید.                                                                      
وی خاطرنشان ساخت: طی چهار سال گذشته تعداد طرح های سامان دهی دریا در نوار ساحلی دریای مازندران چند برابر شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران، با اشاره به اینکه تعداد ناجیان غریق مستقر در نوار ساحلی استان طی چهار سال گذشته افزایش یافته است، گفت: علاوه بر این تجهیزات متعددی جهت تسریع در سرعت امداد و نجات در اختیار ناجیان گذاشته شده است.
وی ضمن اعلام کاهش چشمگیر غرق شدگی در مدت چهار سال گذشته از کاهش 75 درصدی میزان غرق شدگی گردشگران در آبهای دریای مازندران در دولت یازدهم در مقایسه با دولت دهم خبر داد.                                                                       
طوسی یکی از دلیل اصلی کاهش غرق شدگی در آبهای استان مازندران را افزایش حساسیت در میان مقامات مربوطه استانی توسط استاندار مازندران ذکر کرد.
به گفته وی، استاندار مازندران همواره در جلسات استانی بر حفظ جان گردشگران در دریا تاکید دارد و همواره مقامات شهرستان های ساحلی را نسبت به افزایش خدمات رسانی به گردشگران جهت حفاظت از جان آنها در هنگام شنا کردن ترغیب می کنند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از تاکیدات مکرر شخص استاندار نسبت به افزایش تلاش ها در فرمانداری های شهرستان های ساحلی جهت کاهش غرق شدگان اشاره کرد و گفت: هدف ما رساندن میزان غرق شدگان در آبهای استان مازندران به صفر است که امیدواریم روزی شاهد تحقق این مهم باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با افزایش نظارت ها و توسعه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شاهد تحقق این امر باشیم.
به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، از سوی استانداری مازندران به طور مرتب جلسات توجیهی در شهرداری و فرمانداری های شهرستان ساحلی مازندران نسبت به اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش غرق شدگی برگزار می شود.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران بیان کرد: بیشترین میزان غرق شدگی ها در شهرستان های نوشهر، محمود آباد و بابلسر گزارش شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه گفته های خود دلیل این امر را حجم بیشتر مسافران ورودی در این سه شهرستان ساحلی اعلام کرد و گفت: به طور قطع افزایش ورود گردشگران در مناطق ساحلی، باعث عدم ارائه خدمات مناسب امداد و نجات خواهد شد.
به گفته مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، هزار و 300 نفر ناجی غریق در طرح های سالم سازی دریا و نقاط خطر آفرین استان مازندران به طور مستمر از ابتدای خرداد ماه امسال مشغول خدمات رسانی به گردشگران هستند.
وی به استقرار ناجیان غریق در مناطق شنا ممنوع اشاره کرد و یادآور شد: همانطور که بارها عنوان کرده ایم، استقرار ناجیان غریق در خارج طرح های سالم سازی به معنای آزادی شنا در این مکان ها نیست و گردشگران باید به صورت جدی از شنا کردن در این مکان های پرخطر اجتناب کنند.
دبیر کمیته ساماندهی طرح های دریای استان مازندران خاطرنشان ساخت: هم اکنون 95 طرح سالم سازی بانوان و آقایان در طول نوار ساحلی دریای مازندران در حال ارائه خدمات به گردشگران ورودی به استان است.
برچسب ها: غرق شدن شنا ممنوع
ارسال نظرات
آخرین اخبار