۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳

حوضچه خشک تعمیر شناور در بندرعباس افتتاح شد

حوضچه خشک تعمیرات شناورهای زیر 120 هزارتن شرکت عظیم گسترش هرمز عصر امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران و مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران افتتاح شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۵۵۰۹
حوضچه خشک تعمیر شناور در بندرعباس افتتاح شدبه گزارش خبرنگار مانا وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاحیه حوضچه خشک شرکت عظیم گسترش هرمز گفت: باید این سوال رو پرسید چرا ما نباید در صنایع دریایی به نقطه مطلوب برسیم و درحالی که از منظر جمعیتی بیش ترین آمار جمعیتی نسبت به کشورهای جنوبی را داریم اما مجبور به رفتن به سوی این کشورها می شویم .
محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه برای رسیدن به هدف و نقطه مطلوب باید فعل خواستن را صرف کرد، آموزش و استفاده از تجربه دیگران را باعث افزایش توانایی دانست و گفت: برای پیشرفت نباید خجالت کشید و غرور داشت و باید از تجربه و فناوری جهانی استفاده کنیم.
وی در ادامه با خطاب قرار دادن مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در مورد مشتری مداری گفت: اگر قراردادی در خصوص تعمیرات برای ۶۰ روز منعقد شد و شما ۵۹ روز تحویل داید آن زمان می توانید خود را در کلاس رقابتی مطرح کنید.
وی با بیان این مطلب که اگر به آموزه های دینی هم رجوع کنیم وفای به عهد بسیار اهمیت دارد اظهار داشت: چنانچه به این سمت حرکت شود هم می توان از شرکت های خارجی سفارش گرفت اما امروز باید با تشکر از دو شرکت مهم کارفرمای داخلی‌ به سمت کار جمعی برویم.
وزیر صنعت در پایان با تشکر از مدیران عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران گفت: من خواهش می کنم این دوشرکت بار دیگر اعتماد کرده و از این مجموعه حمایت کنند تا بتوانیم همزمان با سفارش بین المللی در ساخت داخل هم پیشروی کنیم.
 منصور معظمی رئیس هیئت عامل سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران(ایدرو) نیز در این مراسم گفت: بر طبق سند چشم انداز کشور نیاز به سرمایه گذاری است و اصل جذب سرمایه گذار مشتری مداری است و ما این مهم را سرلوحه قرار خواهیم داد .
وی در پایان با قدردانی از وزیر صنعت؛ معدن و تجارت گفت: مهندس نعمت زاده یکی از بزرگان اقتصاد کشور است و می توان او را پدر صنعت ایران نام نهاد.
مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو) نیز در آیین افتتاح حوضه خشک شرکت عظیم گسترش هرمز گفت: امروز ایزوایکو افتخار این را دارد که از سکشن ساز به حوزه مهندسی وارد شده و تاثیر خود را در اقتصاد ایفا کند .
حمید رضا رضائیان نیز در مراسم افتتاح حوضچه خشک تعمیرات شناورهای زیر 120 هزارتن شرکت عظیم گسترش هرمز ادامه داد: با تکمیل و نصب سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی توانستیم اعتماد وزارت نفت را کسب کنیم و یکی از شرکت های معتمد برگزیده شویم.
مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه در این چهارسال تغییرات عظیمی در این سازمان حادث شد، گفت: روند مالی شرکت در سالی که گذشت موید روند رو به بهبود ایزوایکواست و این موفقیت حاصل حمایت های دولت و وزارت صنایع است.
وی در پایان با اشاره به اینکه وقتی وارد این شرکت شدم بدهی کلانی به ۶ بانک کشور داشتیم افزود: با افدامات بهینه مجموعه ایزوایکو امروز توانسته ایم بدهی خود را 6 بانک به چهار بانک کاهش دهیم که انشالله این موارد نیز مرتفع شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار