روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

پاسخگوی مجلس خواهیم بود/ پورت اپراتور شهید رجایی تا مهرماه تعیین می شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با خبر تحقیق و تفحص مطرح شده در کمیسیون عمران مجلس طی روزهای اخیر گفت: نمایندگان محترم هر سوالی که داشته باشند پاسخگو خواهیم بود.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۵۴۷۶
 پاسخگوی مجلس خواهیم بود/ پورت اپراتور شهید رجایی تا مهرماه تعیین می شودبه گزارش خبرنگار مانا، محمد سعید نژاد که در حاشیه بیست و نهمین جلسه اتاق فرک سازمان بنادر و دریانوردی سخن می گفت در این باره اظهار داشت: من از جزییات درخواست تحقیق و تفحص مجلس اطلاعی ندارم و هر وقت که اطلاعات جزیی تر در این رابطه در اختیارم قرار بگیرد نظر خود را اعلام خواهم کرد. اما بر اساس اخباری که از رسانه ها دریافت کرده ایم باید بگویم که تقریبا تمامی قراردادهای سازمان بنادر به شیوه مناقصه و مزایده است بر این اساس فکر نمی کنم که مشکلی وجود داشته باشد در عین حال اگر نمایندگان محترم سوالی هم داشته باشند پاسخگو خواهیم بود.
وی سپس در پاسخ به پرسشی در رابطه با مزایده تعیین پورت اپراتوری بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: پس از بررسی تقاضاهای متعددی که داشتیم دو شرکت تایید صلاحیت شده اند که از آنها درخواست قیمت کرده ایم آنها هم نامه نگاری کردند و زمان بیشتری را برای مطالعات تکمیلی برای اعلام قیمت مناسب خواستند.
سعید نژاد همچنین در رابطه با این شایعه که پورت اپراتور فعلی این بندر برنده مزایده بوده و عملا ابقا خواهد شد گفت: اینطور نیست، شرکت های دیگری هم هستند که همگی در قالب کنسرسیوم های ایرانی-خارجی متقاضی شرکت در مزایده هستند تا بتوانند شبکه بنادر ایران را به شبکه بنادر جهانی مرتبط کنند. با این حال تلاش می کنیم که در مهر ماه برنده این مزایده را نهایی و اعلام کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره ای نیز به سفر اخیر خود به همراه وزیر راه و شهرسازی و دیگر معاونان این وزارتخانه داشت و در این باره تصریح کرد: سفر به آلمان به همراه وزیر راه و شهرسازی در حوزه های مختلفی از جمله حوزه بندری صورت گرفت. در آنجا مذارکراتی را با طرف المانی و مسئولین بندر هامبورگ در این زمینه داشتیم به هر حال یکی از پورت اپراتورهای بندر هامبورگ متقاضی پورت اپراتوری در بنادر ایران است. در زمینه افزایش عملکرد ریلی در بنادر ایران نیز آلمانی ها در حال انجام دادن مطالعاتی هستند که قرار شد از در همکاری مشترک از این مطالعات استفاده کنیم.
وی در ادامه اظهارتش به وضعیت بندر چابهار نیز پرداخت و درباره این بندر گفت: در بندر چابهار به این دلیل که در سال جاری برای نخستین بار خط مستقیمی را از بنادر هند به آن ایجاد کردیم در عملکرد کانتینری شاهد رشد بوده ایم که امیدواریم این حجم بار و رشد بیشتر هم بشود.
سعید نژاد در آخر در پاسخ به این شبهه که قرارداد ریلی دریای خزر بین سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و گرجستان حجم بار ورودی به بنادر شمال ایران را به شدت کاهش می دهد اظهار داشت: قرارداد ریلی سه کشور تاثیری بر بنادر شمالی کشور نخواهد داشت. قرارداد ریلی دریای خزر شرق به غرب این دریا را تحت پوشش قرار می دهد در حالیکه بنادر شمالی ایران بیشتر متمرکز بر شمال به جنوب این دریاست. به همین دلیل این دو به هیچ وجه جایگزین و رقیب یکدیگر نیستند.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

راستس Iran (Islamic Republic of) ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
0
0
من متخصص سازه های دریایی بامدرک فوق لیسانس سازه های دریایی بعد از 28 سال سابقه در سازمان بنادر ودوسال سربازی با وعده وعیدهای مجری طرح توسعه چابهار که فردی کم تجربه میباشد دو سالی است که بازنشسته شدم متاسفانه دردوره 4ساله مدبر عامل جدید وندانم کاریها ویا... افرادی کوتوله را دوروبر خود جمع کرده وبه عبارتی ضمن امنیتی نمودن سازمان بنادر. هیچ کار مثبتی نکرده ونخواهد کرد بعبارتی ایشان باسر کار گذاشتن دوستان واشنایان وبله قربان گویان عملا سازمان را به تنزل کشانده است وآینده تاریکی راپیش بینی میکنم خواهش میکنم این مطالب که خود پاسخ گو هستم را به گوش مقامات برسانید
آخرین اخبار