۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

نشت مواد شیمیایی در بندر لانگ بیچ آمریکا

12 نفر در اثر نشت مواد خطرناک اشتعال زا از یک فروند شناور کانتینربر در بندر لانگ بیچ آمریکا آسیب دیدند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۴۴۶
نشت مواد شیمیایی در بندر لانگ بیچ آمریکابه گزارش گروه بین الملل مانا، به دنبال نشت مواد خطرناکِ اشتعال زا و متصاعد شدن دود از یک فروند شناور کانتینربر در بندر لانگ بیچ 12 نفر که نام یک آتش نشان نیز در بین آنها به چشم می خورد به علت سوختگی دچار جراحاتی شدند.
بر اساس این گزارش و به نقل از آتش نشانی بندر لانگ بیچ و گارد ساحلی آمریکا، مجروحین به بیمارستان منتقل شدند و در حال حاضر وضعیت آنها طبیعی اعلام شده است.
این گزارش ضمن اشاره به ماده اشتعال زا با نام پروپیل استات ادامه داد: کارگران به محض استنشاق بخار متصاعد از این مادۀ شیمیایی تنگی نفس را تجربه کردند.
آتش نشانیِ بندر لانگ بیچ به محض دریافت آلارم یک تیم را به محل حادثه و اسکلۀ G اعزام کرد.
نشت این مواد خطرناک از کانتینری شش هزار گالونی بوده است. دو واحد کارشناس مواد خطرناکِ اشتعال زا، گروه تحقیق و نجات و نیروهای کمک های اولیه نیز در محل حاضر شدند. دو قایق آتش نشانی و یکی از قایق های نجات شهر در فاصلۀ یک هزار فوتی از شناور مستقر هستند تا اقدامات پیشگیرانه مبنی بر حفظ محیط زیست را به عمل بیاورند.
مواد اشتعال زای نشت کرده به کمک کارگران بندری و اپراتورهای جرثقیل از شناور خارج شد. هنوز میزان دقیق مواد نشت شده به دریا و علت حادثه مشخص نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار