روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

بهبود وضعیت شرکت های فله بر در آسیا

به دنبال بهبود و ارتقای درآمد، شرکت هلدینگ فله بر Precious Shipping مستقر در تایلند به عنوان دومین شرکت آسیایی خبر از باریک شدن حلقه ضرر مالی خود داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۴۲۳
بهبود وضعیت شرکت های فله بر در آسیا
به گزارش گروه بین الملل مانا در راستای بهبود بازار فله بر، افزایش روزانه نرخ کرایه حمل شناور، بهبود درآمد و اوراق شناورهای قدیمی که سبب کاهش هزینه های عملیاتی می شود، شرکت هلدینگ فله برPrecious Shipping – مستقر در بانکوک تایلند و فعال در زمینه شناورهای هندی سایز، دومین شرکت فله بر آسیایی است که خبر از افت ضرر مالی داد.
این گزارش ادامه داد: Precious Shipping در سه ماه دوم سال جاری میلادی، ضرر مالی 150 هزار دلاری را در مقایسه با 13 میلیون و 480 هزار دلاری مدت مشابه سال گذشته، به ثبت رساند.
افزون بر این، ضرر مالی کشتیرانی فله بر تایلند از 50 میلیون و 700 هزار دلار در نیمه نخست سال 2016 به یک میلیون و 900 هزار دلار در مدت مشابه سال جاری تقلیل یافت. 
درآمد عملیاتی Precious Shipping نیز در نیمه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 32 درصد رشد را نشان می دهد، درآمد شش ماه نخست سال جاری میلادی حاصل از فعالیت 36 فروند شناور بوده در حالی که درآمد مدت مشابه سال گذشته حاصل از فعالیت 43 فروند شناور گزارش شده است.
کشتیرانی فله خشک Pacific Basin هنگ کنگ نیز دیگر شرکت فله بر آسیایی است که چندی پیش اعلام کرد، ضرر خالص مالی از 49 میلیون و 800 هزار دلار در شش ماه نخست سال گذشته به 12 میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری کاهش یافت. بهبود نرخ کرایه حمل در مقایسه با افت تاریخی مدت مشابه سال گذشته و هم چنین پیشی گرفتن تقاضا از عرضه را می توان از دلایل این کاهش ضرر مالی دانست.
در ادامه این گزارش آمده است: اوراق سازی در ناوگان فله خشک در شش ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش 50 درصدی را تجربه کرد، اما تحلیلگران پیش بینی کردند در نیمه دوم سال جاری میلادی سطوح اوراق سازی شاهد روند افزایشی خواهد بود.
موافقت سازمان بین المللی دریانوردی IMO با تاخیر اجرای کنوانسیون مدیریت آب توزان BWMC برای شناورهای موجود از ماه سپتامبر سال 2017 به سپتامبر 2019 را می توان یکی از عواملی که تصمیمات مالکان کشتی را برای اوراق سازی تحت شعاع خود قرار داد، دانست.
مت برگلاند "Mat Berglund "رئیس کشتیرانی فله خشک Pacific Basin پیش بینی کرد، کاهش میزان سفارشات جدید یک تاثیر مثبت بر روی کشتیرانی فله خشک در بلند مدت به همراه خواهد داشت، اما به طور کلی، زمان بیشتر، اوراق سازی و تعداد محدود سفارشات عناصر اصلی دستیابی به یک بازار با توازن پایدار هستند.
برچسب ها: فله بر آسیا بهبود
ارسال نظرات
آخرین اخبار