روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
Drewry پیش بینی کرد:

روند بهبود تقاضا برای فله برها تداوم دارد

موسسه Drewry پیش بینی کرد: روند بهبود تقاضا برای فله برها تداوم دارد، به گونه ای که نرخ چارتر کشتیرانی فله خشک نیز روند افزایشی را تجربه خواهد کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۳۶۱
روند بهبود تقاضا برای فله برها تداوم دارد
به گزارش گروه بین الملل مانا موسسه Drewry پیش بینی کرد، به دنبال استمرار تقاضای بالا و رشد کنترل شده ناوگان، روند بهبود نرخ چارتر کشتیرانی فله خشک نیز صعودی خواهد بود.
این گزارش ادامه داد: علیرغم افزایش ظرفیت ناوگان فله خشک، رشد سریع تقاضا، افزایش نرخ کرایه حمل را به همراه خواهد داشت، بهبود نرخ کرایه حمل در سال های 2019 و 2020 زمانی که قوانین سازمان بین المللی دریانوردی IMO به اجرا در خواهند آمد، برجسته تر و مملوس تر خواهد بود.
لازم به ذکر است: تقاضای تن - مایل سالانه رشد حدود سه درصدی را طی مدت بیش از پنج سال تجربه خواهد کرد، از سوی دیگر، انتظار می رود ظرفیت ناوگان سالانه تنها رشد یک درصدی طی مدت بیش از پنج سال تجربه کند.
در ادامه این گزارش آمده است: روند کاهشی در رشد ناوگان را می توان مربوط به کاهش تحویل شناورهای جدید دانست، چرا که به دنبال اجرای قوانین زیست محیطی پیش رو، میزان سفارشات کم و میزان اوراق سازی افزایش خواهد یافت.
افزون براین، به دنبال تقویت سنگ آهن، زغال سنگ، حبوبات و تجارت کالاهای فله جزئی، میزان تقاضا نیز بهبود خواهد یافت، افزایش فعالیت های زیرساختاری در چین نیز سبب رشد واردات سنگ آهن و کالاهای فله جزئی دیگر به این کشور خواهد شد.
ظهور دوباره هند به عنوان صادر کننده مهم سنگ آهن در خط مقدم از جمله رخداد دیگری است که آینده بازار فله خشک را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، صادرات سنگ آهن هند از چهار میلیون تن در سال 2015 به بیش از 20 میلیون تن در سال 2016 رسید و انتظار می رود در سال جاری به بیش از 30 میلیون تن نیز افزایش یابد.
Rahul Sharan " تحلیل گر موسسه Drewry در بخش کشتیرانی فله خشک اظهار داشت: بازگشت هند به بازار حمل دریایی سنگ آهن پیامدهای گسترده ای برای تجارت بازار فله خشک در سه ماه آینده به همراه خواهد داشت. صادرات سنگ آهن از هند به چین که با سرعت بالایی از سر گرفته شد، می تواند بخشی از سهم از دست رفته بازار برزیل و استرالیا را بازگرداند.
علاوه بر این، صادرات افزایش یافته سنگ آهن از هند فرصت های فعالیت بیشتری را برای ناوگان شناورهای سوئزماکس و افراماکس و تا حدودی ناوگان کیب سایز فراهم خواهد کرد.
این گزارش در پایان نوشت: بسیاری از بنادر هند به منظور پذیرش فله برهای کیب سایز لایروبی شده اند، اما بخش اعظمی از سنگ معدن بر روی شناورهای کوچکتر حمل خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار