۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

پنج شرکت چینی در ابوظبی سرمایه گذاری می کنند

منطقۀ صنعتی ابوظبی میزبان فعالیت پنج شرکت چینی با سرمایه گذاری اولیه 300 میلیون دلار خواهد بود.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۳۲۷
پنج شرکت چینی در ابوظبی سرمایه گذاری می کنندبه گزارش گروه بین الملل مانا و با هدف ایجاد تنوع در اقتصاد مناطق نفت خیز دبی، پنج شرکت چینی که در استان Jiangsu در ساحل شرقی چین فعالیت دارند، در منطقۀ صنعتی ابوظبی سرمایه گذاری می کنند تا در زمینه های برق، معادن ، منابع طبیعی و بانکداری با یکدیگر همکاری داشته باشند.
بر اساس این گزارش، شرکت های چینی با هدف ادامۀ فعالیت خود در خارج از چین و تحقق بخشی به طرح «یک کمربند- یک جاده» به شکل فزاینده به دنبال بهره برداری از فرصت های موجود در منطقۀ خلیج فارس هستند.
بر همین اساس، مدیرعامل شرکت بنادر ابوظبی گفت: این شرکت با شرکت Jiangsu توافقنامه هایی 50 ساله مبنی بر اجارۀ زمینی به مساحت 2.2 کیلومتر مربع در منطقه صنعتی الخلیفه ابوظبی را امضا کرده است. افزون بر آن، شرکت چینی نیز توافقنامه هایی جداگانه با پنج شرکت چینی دیگر امضا خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: تولید ناخالص داخلی غیر نفتی منطقه به دنبال سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش صنایع ابوظبی تحت تاثیر قرار می گیرد و تنوع در اقتصاد آن ایجاد خواهد شد.
این گزارش ضمن اشاره به شرکت بنادر کشتیرانی کاسکوی چین افزود: سال گذشته این شرکت امتیاز ساخت و راه اندازی بارانداز کانتینرها را در بندر خلیفه ابوظبی به مدت 35 سال از آن خود کرد. این درحالی است که کاسکو در همان زمان از تصمیم خود مبنی بر سرمایه گذاری بیش از 700 میلیون دلاری در این بندر خبر داده بود.
مدیرعامل شرکت بنادر ابوظبی در ادامۀ این گزارش گفت: منطقه صنعتی خلیفه که در سال 2012 افتتاح شد تا پایان سال 2016 حدود 55 میلیارد درهم (15 میلیارد دلار) از کشورهایی مانند برزیل‏، هند، ژاپن و انگلیس در صنایع متنوع از جمله مواد غذایی ، معادن، پتروشیمی و آلومینیم سرمایه جذب کرد.
در پایان این گزارش آمده است که چین دومین شریک تجاری بزرگ امارات و بزرگترین صادر کننده به این کشور است. شرکت بنادر ابوظبی در همین راستا و در بیانیه ای اعلام کرد امارات مقصد حدود 60 درصد صادرات چین به بازارهای منطقه به ارزش 70 میلیارد دلار در سال است.
شایان ذکر است، امارات و چین در اواخر سال 2015 میلادی یک صندوق مشترک سرمایه گذاری استراتژیک با موجودی ده میلیارد دلار تاسیس کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار