۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

گردوغبار سواحل خوزستان را فرا گرفت/ اختلال درتردد شناورها

مدیرکل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد در دو روز آینده گرد و غبار پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان خواهد بود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۱۷۳
گردوغبار سواحل خوزستان را فرا گرفت/ اختلال درتردد شناورها
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار ماناگفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی، به علت گرد وغبار، شعاع دید افقی کاهش و کیفیت هوا کاهش خواهد یافت.
وی افزود: پدیده گرد و غبار، اختلال در تردد شناورهای دریایی در آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس بدنبال خواهد داشت. بهادری با بیان اینکه مناطق ساحلی خوزستان در روزهای آینده همچنان با پدیده شرجی و گرمای سوزان روبرو خواهند بود ، خاطر نشان کرد: آبادان با 51درجه بالای صفر گرمترین و بندر ماهشهر با 76درصد رطوبت بیشترین و سخت ترین شرایط آب و هوایی را تحمل کردند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای نسبت به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و متعاقب آب گرمازدگی و افزایش بیماران تنفسی و قلبی و عروقی در مناطق ساحلی خوزستان هشدار داد و از فرمانداران شهرهای ساحلی خواست تدابیر لازم را برای کاهش آلام مردم بکار گیرند.
این مدیریت همچنین به صیادان و صاحبان قایق های کوچک توصیه کرد در دو روز آینده به علت وزش باد و احتمال مواج شدن آبهای خلیج فارس ، به دریا نروند.
شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز ازساکنان مناطق ساحلی خوزستان با مدیریت مصرف برق، این شرکت را در تامین پایدار برق خانگی یاری کنند.
استانداری خوزستان هفته جاری را به علت افزایش دمای بالای 50درجه در استان، ساعات کار اداری را دو ساعت کاهش داد تا بتوان برق خانگی را در ساعات پیک مصرف تامین کرد.
در دو هفته اخیر به علت کاهش ساعات اداری و افزایش بی سابقه گرما و مسافرت های تابستانی، شهرهای ساحلی خوزستان به صورت نیمه تعطیل درآمدند و مردم ترجیح می دهند در ساعات شب از منازل خارج شوند.
مرکز بهداشت خوزستان به ساکنان مناطق ساحلی استان توصیه کرد در ساعات گرم روز کمتر در فضای آزاد قرار گیرند و درصورت خروج از منازل از لباس های روشن و ماسک های استاندارد استفاده کنند تا دچار گرمازدگی نشوند.
در تابستان امسال گزارش های زیادی از گرمازدگی و مراجعه ساکنان مناطق ساحلی خوزستان به بیمارستان ها و مراکز درمانی دریافت شده بود. مناطق ساحلی خوزستان به لحاظ اقلیمی ، جزو مناطق بد آب و هوا با طبیعتی خشن محسوب می شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار