۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

تبدیل سواحل گلستان به مقصد اصلی گردشگری

مدیر کل اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از تبدیل شدن سواحل این استان به مقصد اصلی گردشگری کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۱۲۵
تبدیل سواحل گلستان به مقصد اصلی گردشگری
ابراهیم کریمی در گفتگو باخبرنگار مانا اظهار داشت: با توسعه امکانات و زیرساختهای گردشگری در نوار ساحلی استان گلستان طی سالهای اخیر، هم اکنون شاهد افزایش چشمگیر ورود مسافران به سواحل استان گلستان هستیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه خاطرنشان ساخت: هم اکنون شاهد این هستیم که استان گلستان به ویژه شهرستان های ساحلی آن به یک مقصد اصلی گردشگری تبدیل شده اند.
کریمی اذعان داشت: در میان شهرستان های ساحلی استان گلستان بندر ترکمن و بندر گز از امکانات گردشگری بیشتری در سواحل برخوردار هستند و در نتیجه جمعیت گردشگران ورودی به استان گلستان در این مناطق بیشتر متمرکز است.
وی با اشاره به وجود مناطق گردشگری ساحلی گمیشان و نوکنده در گلستان گفت: به زودی زیرساختهای گردشگری در این مناطق ایجاد خواهد شد تا این مناطق نیز در کنار بندر ترکمن و بندر گز بتوانند در توسعه گردشگری گلستان نقش موثری ایفا کنند.
این مقام مسئول در استان گلستان بیان داشت: برای تکمیل زیرساختهای گردشگری در بندر ترکمن، بندر گز، نوکنده و گمیشان نیز امسال اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده است که با تخصیص این اعتبارات، عملیات اجرایی پروژه های تعریف شده در مناطق مذکور آغاز خواهد شد.
به گفته کریمی در سال 96 پروژه های تکمیلی این بخش از سواحل گلستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان برای درخواست تامین اعتبارات لازم به سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ارائه شده است.
این مقام مسئول در استان گلستان ایجاد طرح ساماندهی دریا در سواحل نوکنده را یکی از برنامه هایی دانست که امسال اجرایی شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: با ایجاد طرح سالم سازی دریا در نوکنده تفکیک فضای شنای بانوان و آقایان نیز انجام خواهد شد که این امر در نهایت شرایط مناسبی را برای شنای گردشگران ورودی به استان گلستان فراهم خواهد کرد.
این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به ساخت کمپینگ ساحلی بندر گز اشاره کرد و اذعان داشت: این پروژه از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته به منظور ساماندهی توریسم دریایی در ساحل بندر گز محسوب می شود.
وی گفت: امسال نیز قصد داریم تکمیل ساخت کمپینگ ساحلی بندر گز را در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار دهیم.
کریمی در ادامه گفته های خود در خصوص توریسم بندر ترکمن،به ساخت اسکله چوبی در بندر ترکمن به عنوان یکی دیگر از جاذبه های توریسم دریایی بندر ترکمن اشاره کرد و گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم امسال شاهد اجرایی شدن این پروژه خواهیم بود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، احداث آلاچیق و سکو در ساحل بندر ترکمن، احداث سکوی برداشت آب و نیز احداث سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده برای اجرا در سال 96 عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی گردشگری ساحل گمیشان به عنوان یکی از پروژه ساماندهی سواحل دریای خزر در دستور کار اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است، گفت: امیدواریم امسال شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.
این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره ضرورت به ایجاد طرح سالم سازی دریا در ساحل گمیشان به عنوان یکی از ابتدایی ترین زیرساختهای گردشگری دریایی اذعان داشت: در این راستا ایجاد دوش پرتابل ساحلی و تفکیک فضای شنا بانوان و آقایان اجرایی خواهد شد.
وی در خاتمه درباره وضعیت گردشگری جزیره آشوراده به عنوان تنهاترین جزیره دریای خزر، گفت: شکل گیری گردشگری در این جزیره در قالب اکوتوریسم می تواند اقتصاد منطقه را متحول کند.
کریمی خاطرنشان ساخت: مسئولان استانی هم اکنو ن در حال پیگیری های لازم برای شکل گیری اکوتوریسم فعال در این جزیره هستند.
برچسب ها: گمیشان
ارسال نظرات
آخرین اخبار