۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
مشاور وزیر کشورخبر داد:

ابلاغ نظارت بر اجرای هر گونه اقدام در سواحل کشور به استان‌ها

مشاور وزیر کشور گفت: نظارت بر اجرای هرگونه اقدام در سواحل کشور به صورت متمرکز به استان‌ها ابلاغ شده است.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۵۰۸۸
ابلاغ نظارت بر اجرای هر گونه اقدام در سواحل کشور به استان‌ها

به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، مهدی حسن عباسی در کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور در محل سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به اینکه 22 سازمان، متولی بخش سواحل بودند، اظهار کرد: با این وجود حتی یک سازمان متمرکز متولی این بخش نبود تا به صورت جامعه ساماندهی بخش سواحل را انجام دهد.
وی نظارت بر اجرای هرگونه اقدام در سواحل کشور به صورت متمرکز که به استان‌ها ابلاغ شده بود، را یکی از اهداف اساسی این طرح عنوان کرد و افزود: طرح یکپارچه مدیریت مناطق ساحلی در راستای اجرای منسجم مدیریت سواحل است.
مدیر اجرایی شورای توسعه امنیت پایدار شرق و غرب کشور با اشاره به بازبینی طرح یکپارچه مدیریت مناطق ساحلی گفت: طرح جدیدی با عنوان «تدقیق» که به صورت استانی هرگونه اقدام عمرانی، گردشگری و شیلاتی در حوزه‌ سواحل را تعریف می‌کند تا از هرگونه اقدام خارج از این طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کند، تعریف شده است.
وی بهره‌مندی مردم از مواهب طبیعی ساحل بدون هرگونه مشکل را از اهداف دیگر طرح مذکور ذکر کرد وادامه داد: در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی سواحل از اهداف دیگر این طرح است.
حسن عباسی، یکی از مهم‌ترین مسائل در جلوگیری از مشکلات را اقدامات پیشگیرانه دانست و خاطرنشان کرد: سازمان ها نسبت به یکدیگر اتهام‌زنی نکنند.
وی برگزاری کارگروه مذکور را در قالب کار ویژه‌ شورای امنیت کشور عنوان کرد و یادآور شد : مسائل و مشکلات ابتدا در سطح استان سپس در کارگروه ملی و در صورت عدم رفع مشکل در شورای امنیت کشور طرح می‌شود و تصویب آن برای تمام دستگاه‌ها لازم‌الاعتبار است.
به گفته مشاور وزیر کشور، آموزش مدیران و کارشناسان در پیشگیری به صورت دقیق و قانونمند می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه‌ هیئت وزیران بحث گردشگری و شنا دو موضوع جدا از یکدیگر است، خاطرنشان کرد: تمام مباحث در استان‌ها به ریاست استانداران هدایت می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار