۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
طی 10 هفته گذشته:

درآمد فله برهای سوپراماکس به بالاترین سطح رسید

به دنبال افزایش صادرات کارگوهای زغال سنگ از اندونزی، درآمد فله بر سوپراماکس به بالاترین سطح طی 10 هفته گذشته رسید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۰۶۰
درآمد فله برهای سوپراماکس به بالاترین سطح رسید
به گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال فعالیت چارترینگ بهبود یافته در منطقه اقیانوس آرام و افزایش صادرات کارگوهای زغال سنگ از اندونزی، درآمد فله بر سوپراماکس به بالاترین سطح طی ده هفته گذشته رسید.
شرکت Braemar ACM – یکی از بزرگترین شرکت های چارترینگ و کارگزار خرید و فروش در جهان- در یادداشت هفتگی خود نوشت: استمرار روند بهبودی نرخ کرایه حمل حتی با افزایش نسبتا کم ظرفیت تناژ در خاور دور و آسیای جنوب شرقی، شرکت حمل و نقل دریایی Pacific Basin -فعال در زمینه خدمات بین المللی کشتیرانی فله خشک و مستقر در مونترال کانادا- را بسیار شوق زده ساخت.
این گزارش با اشاره به اینکه صادرات زغال سنگ اندونزی محرک اصلی در افزایش درآمد فله برهای سوپراماکس است، نوشت: افزایش پایدار نرخ کرایه حمل در کل هفته سبب افزایش شاخص بالتیک سوپراماکس به 789 واحد در روز سه شنبه شد، در حالی که شاخص مذکور در هفته گذشته آن، بر گردونه 733 واحد ایستاد.
افزون بر این، میانگین نرخ اجاره زمانی فله بر سوپراماکس به هشت هزار و 957 دلار در روز رسید، رقمی که بالاترین سطح از ابتدای ماه می سال جاری تاکنون را نشان می دهد و نسبت به هشت و 358 هزار دلار هفته گذشته، 7.2 درصد افزایش یافت.
در ادامه این گزارش آمده است: جریانات خوب جابه جایی کارگوها از دریای سیاه، خلیج آمریکا وساحل شرقی آمریکای جنوبی منجر به افزایش شاخص بالتیک در حمل و نقل دریایی شناور پاناماکس شد.
از سوی دیگر، استمرار تنش بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، بر بخش تجارت مواد خام در منطقه تاثیر گذار بوده است.
گزارش گروه تحقیقی کلارکسونز لندن نشان می دهد، طی هفت روز گذشته، 25 مورد معامله در بازار خرید فوری در مقایسه با 23 مورد هفت گذشته آن، انجام گرفته است.
این گزارش ادامه داد: به نظر می رسد تجارت زغال سنگ اندونزی تمایلاتی را در بازار خرید نقدی به وجود آورده، جایی که دو معامله یک فروند شناور با ظرفیت 56 هزار DWT به قیمت هشت هزار و 700 دلار در روز برای تحویل به تایلند و یک کشتی با ظرفیت 60 هزار DWT با قیمت تثبیت شده نه هزار و 500 دلار در روز از مقصد ویتنام، بسته شدند، از سوی دیگر، به یک فروند شناور هندی ماکس با 20 سال عمر، نه هزار دلار در روز برای تحویل در سنگاپور پرداخته شد.
این گزارش در پایان به نقل از VesselsValue نوشت: در بازار دست دوم شناور، یک فروند فله بر با ظرفیت 48 هزار و 200 DWT ساخت سال 1999 به ارزش پنج میلیون و 400 هزار دلار فروخته شد، از سوی دیگر، فروش فله بر هندی ماکس ساخت سال 1981 نیز بدون ذکر قیمت به ثبت رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار