روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

گرمای طاقت فرسا صیادان خوزستانی را از نفس انداخت

گرمای سوزان و طاقت فرسا در روزهای اخیر ، صیادان خوزستانی را مستاصل و آنان را از نفس انداخت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۵۰۲۹
گرمای طاقت فرسا صیادان خوزستانی را از نفس انداخت
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا  با اشاره به تداوم گرمای شدید تا پایان هفته در مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان گفت: با استقرار توده هوای پرفشار جنب حاره ای، افزایش رطوبت و گرما در مناطق ساحلی خوزستان افزایش می یابد.
کوروش بهادر افزود: الگوی تابستانه در کل خوزستان مستقر شده اما این وضعیت در مناطق ساحلی شدیدتر است.
مدیریت بحران استانداری خوزستان از کاهش ساعت کار اداری تا پایان هفته به علت گرمای شدید و نفسگیر خبر داد.
این مدیریت از ساکنان مناطق ساحلی استان برای جلوگیری از ابتلا به گرمازدگی، از کلاه های سفیدرنگ و لباس های روشن استفاده کنند و حتی الامکان از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم آفتاب خودداری کنند. از سوی دیگر با کاهش ساعت اداری در شهرهای ساحلی خوزستان، فعالیت های اقتصادی به صورت نیمه تعطیل درآمده است. در ساعات ظهر خیابان های شهرهای بندری خوزستان بخصوص خرمشهر و آبادان کاملا خلوت است و مردم برای گذران زندگی و خرید در ساعات شب از منازل خارج می شوند. در تیرماه امسال تعدادی از شهروندان مناطق ساحلی خوزستان به علت گرمازدگی در مراکز درمانی بستری شدند. چندی پیش اهواز با 54درجه بالای صفرگرم ترین و آلوده ترین شهر جهان را به خود اختصاص داد.
در حال حاضر تمامی  فعالیت های اقتصادی و اجتماعی خوزستان تحت الشعاع وضعیت اقلیمی و گرمای شدید قرار گرفته و تاکنون دهها مورد آتش سوزی ناشی از گرما در شهرهای استان خوزستان ثبت شده است. قطع مکرر برق و کمبود آب در شهرهای بندری چوئبده، اروندکنار و ماهشهر از خبرهای داغ یک ماه اخیر بوده است.
همچنین  دهها صیاد بنادر صیادی آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اروندکنار و هندیجان در روزهای اخیر به علت گرمای شدید دست از کار کشیده و به صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس نرفتند. تعدادی از صیادان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشتند: شدت گرما به حدی است که تاب و توان از ما گرفته و انگیزه کار نیز کم شده است.
به گفته صیادان، شدت گرما به حدی است که یخ برای نگهداری ماهیان صید شده جوابگوی نیازها نیست ضمن آنکه ماهیان در فصل گرما به عمق دریا می روند ومیزان صید به همین دلیل کم شده است.
این عده از صیادان خوزستانی با بیان اینکه شغل صید و صیادی به علت سختی کار، گرمای طاقت فرسا و کم شدن میزان صید مقرون به صرفه نیست گفتند: این در حالی است که تعداد صیادان غیرمجاز به دلایل مختلف رو به افزایش سات.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار