۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

رشد 10 درصد جابه جایی کالا در بنادر 11 گانه بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر 11 گانه استان بوشهر در سه ماه نخست امسال 10 درصد افزایش یافت و 40 میلیون تن رسید.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۸۶۲
رشد 10 درصد جابه جایی کالا در بنادر 11 گانه بوشهر
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد مهدی بنچاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان ساحلی بوشهر 11 بنادر در امر تخلیه و بارگیری کالا فعالیت می‌کند گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر 11 گانه بوشهر سالانه 9 میلیون تن کالای غیر نفتی تجاری است که این ظرفیت با تکمیل طرح‌های در حال اجرا افزایش می‌یابد.
بنچاری با اشاره به اینکه اسکله‌ها و شناورهای مورد نیاز در بندر بوشهر برای توسعه فعالیت‌های تجاری فراهم است، افزود: زیرساخت‌های لازم بنادر 11 گانه بوشهر در عرصه‌های گوناگون اسکله‌ای، شناوری، انبارهای نگه‌داری کالا و تجهیزات کانتینری توسعه می‌یابد.
وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای بیش از 900 کیلومتر نوار ساحلی با آبراه بین‌المللی و استراتژیک خلیج فارس است، تصریح کرد: این مهم فرصت مهمی در توسعه مراوده تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های بندری دراولویت برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار دارد تصریح کرد: در این راستا اجرای طرح‌های مورد نیاز زیرساختی دربنادر 11 گانه استان بوشهر تدوین و اجرایی شده است.
وی از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: بیش از 40 میلیون و 500 تن کالای نفتی و غیر نفتی در سه ماه نخست امسال در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار