۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

شناور "مریم یک" در مسیر کیش چارک فعال شد

ظرفیت مسافری ناوگان دریایی کیش با پیوستن شناور "مریم یک" در مسیر چارک به کیش و بالعکس افزایش یافت.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۴۸۳۲
شناور "مریم یک" در مسیر کیش چارک فعال شد
به گزارش مانا، شناور "مریم یک" که دارای 315 نفر ظرفیت مسافر و 50 نات دریایی سرعت است با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش وجمعی از معاونان سازمان در مسیر کیش _ چارک وبالعکس آغاز به کار کرد.
احمد علیپور از مالکان این شناور درخصوص ویژگی های شناور مریم یک گفت: این شناورمسافربری که ساخت کشور نروژ است به صورت کامل در بخش های موتور، سیستم خدمات ، صندلی ها، سیستم های رایانه ای، هشداردهنده ها و تجهیزات حفاظت و ایمنی دریایی در دبی نوسازی شده است و باتوجه به اینکه از قوه محرکه جت دراین شناور استفاده شده از نظرسرعت و کیفیت درمقایسه با شناورهای مشابه در سطح بالاتری قرار دارد.
وی افزود: این شناورقرار بود در مسیر دبی – کیش فعالیت کند که با توجه به اینکه دراین مسیر تقاضا زیاد نیست، مقررشد، شناور مریم یک صبح ها در مسیر چارک – کیش تردد کند و شب ها برای گشت دریایی مسافران مورد استفاده قرار گیرد.
علیپو درادامه گفت: در شرایط کنونی سه شناور دیگر در مسیر کیش – چارک تردد می کنند که ویژگی ها و مشخصات آنها با این شناور متفاوت است و می توان گفت مشابه این شناور نه تنها در کیش بلکه در خلیج فارس موجود نیست .
گفتنی است شناور مسافری مریم یک با 36 متر طول و 11 متر عرض در سال 1999 ساخته شده و در سال 2013 نوسازی و وارد ایران شده است با پیوستن این شناور به ناوگان حمل و نقل دریایی کیش تعداد کشتی های مسافری جزیره به 10 فروند شناور افزایش یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار