۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

اختصاص رتبه نخست صیدکشور به سیستان و بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از اجرای طرح بازسازی ذخایر بومی دریا در مناطق ساحلی سیستان وبلوچستان خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۴۸۲۸
اختصاص رتبه نخست صیدکشور به سیستان و بلوچستانهدایت الله میرمرادزهی در گفتگو با خبرنگار مانا در چابهار با اشاره به رشد 10درصدی صید درسال 95 اظهار داشت: صیادان استان با استحصال بیش از 250هزار تن آبزیان از دریا برای دومین سال پیاپی رتبه ی نخست صید کشور را کسب کردند.
وی با بیان اینکه آمار صید هرسال در جلسه کمیتۀ علمی آمار صید سازمان شیلات ایران در خرداد ماه سال بعد تصویب و تعیین می شود، افزود: در سال 94 نیز صیادان استان با صید بیش از 230 هزار تن رتبۀ نخست کشور را کسب کردند.
مدیر کل شیلات سیستان وبلوچستان بیان داشت: این استان با دارا بودن 42 درصد سهم صید بین استان های جنوبی و 40 درصد سهم صید کشور و تامین بیش از 60 درصد ماهیان صنعتی کشور نقش مهم و بسزایی در تامین اشتغال و اقتصاد کشور ایفا می کند.
میرمرادزهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برداشت بی رویه از دریا وکاهش برخی از گونه های بومی آبزی در آبهای ساحلی استان گفت: در سال های اخیر و در پی بروز بیماری لکه سفید، تکثیر و پرورش بچه میگوی سفید هندی از چرخه تولید میگوی کشور خارج شده است.
وی با اشاره به پرورش گونه صادراتی وانامی شیشه ای در استخر های پرورش میگو گفت: ذخایر میگوی بومی سفید هندی در دریا با خطر کاهش و انقراض مواجه است.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به رهاسازی بیش از 2میلیون قطعه میگوی بومی در خورهای منطقه آزاد چابهار تاکید کرد:باهمکاری مرکز تکثیر آبزی پروری چابهار ،پرورش و رهاسازی این نوع میگو در سراسر ساحل سیستان وبلوچستان در دستور کار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار