۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

همکاری MOL ژاپن با شرکت مهندسی MES

خط کشتیرانی MOL ژاپن با شرکت کشتی سازی و مهندسی Mitsui این کشور به موجب توسعۀ نسل جدید سیستم های حمایتی و نظارتی شناورها وارد همکاری مشترک شدند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۶۳۵
همکاری MOL ژاپن با شرکت مهندسی MES
به گزارش گروه بین الملل مانا، همکاری مشترک خط کشتیرانی MOL و شرکت کشتی سازی و مهندسی Mitsui موسوم به MES، منجر به بهره مندی صنعت کشتیرانی از سیستم های نظارتی و حمایتی پیشرفته بر روی شناورها خواهد شد.
بر اساس این گزارش، بهره مندی از سیستم نظارت و حمایت شناور بر پایۀ اطلاعات زمان واقعیِ حاصل از سیستم های دریانوردی و ماشین آلات، استوار است که از سوی واحدهای جمع آوری اطلاعات گردآوری می شود و از ابعاد مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند.
خط کشتیرانی MOL بر این باور است که این تکنولوژی، گروه را برای دستیابی به پیشگیری از وقوع حوادث دریایی و نقص تجهیزات، هدایت و مسیریابی شناور را با استفاده از عناصر مختلف ICT مانند هوش مصنوعی بهینه می کند.
در همین راستا، دو شرکت MOL و MES در پروژۀ مطالعاتی تحت نظر وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن حضور دارند. هدف پروژۀ تحقیق و توسعۀ ژاپن، احداث نقشه های جاده ای برای شناورهای خودکار است که انتظار می رود با ورود آنها به عرصۀ کشتیرانی، حمل و نقل دریاییِ کارآمدتر و ایمنی ترشود.
شایان ذکر است، تجربه عملیاتی و فناورانۀ کشتیرانی MOL و تجربۀ شرکت MES به عنوان کشتی سازی مجهز به تکنولوژی های پیشرفته، ICT و سیستم انتگرال سبب همکاری گستردۀ این دو شرکت شده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار