روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

اقیانوس آرام، محل نواختن آهنگ رشد

کارگزاران گزارش می دهند به دنبال تقاضای تازه برای کارگو، درآمد فله بر های سوپراماکس دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۶۱۱
اقیانوس آرام، محل نواختن آهنگ رشدبه گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست با اشاره به اینکه به دنبال تقاضای تازه برای کارگو، درآمد فله بر های پاناماکس دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت، نوشت: به دلیل تقاضای بالای کارگو از سیمان گرفته تا سنگ آهن، نرخ کرایه حمل فله بر سوپراماکس به بالاترین میزان در سه هفته گذشته رسید.
Braemar ACM - یکی از بزرگترین شرکت های کارگزاری خرید و فروش و چارترینگ در جهان مستقر در لندن در این باره گفت: علیرغم بروز برخی از ضعف ها و سستی در بازار آسیای جنوب شرقی، بازار قوی منطقه اقیانوس آرام شمالی بعلاوه ساحل شرقی فعال استرالیا، سبب افزایش نرخ کرایه حمل فله بر پاناماکس شد.
در گزارش گروه تحقیقی کلارکسونز لندن نیز آمده است، به دنبال تقاضا کارگوی تازه، آهنگ بازار در اقیانوس آرام بهتر نواخته می شود.
این گزارش ادامه داد: نرخ میانگین چارتر زمانی در شاخص بالتیک در روز سه شنبه با رشد 7.7 درصدی به هشت هزار و 120 دلار افزایش یافت، رقمی که بالاترین سطح را از 30 ماه می سال جاری میلادی تاکنون به نمایش می گذارد.
به گفته سازمان مبادلات شاخص بالتیک، بازار آتلانتیک نیز روند مثبتی را شاهد بود، در حالی که در بازار مدیترانه به دلیل عرضه وافر شناور، شرایط به این گونه نبود.
ناگفته نماند به نقل از رویترز، Banchero Costa شرکت کارگزار دربخش دریایی اعلام کرد، اعتصاب یک بندر در آرژانتین سبب اجتماع کشتی ها و انتظار 20 دقیقه ای برای بارگیری غلات شد.
در گزارش کلارکسونز هم چنین آمده است: در بازار نقدی، هزینه حمل محموله سیمان از چین به سنگاپور هفت هزار و 500 دلار در روز بسته شد، در حالی که یک زوج از محموله های سنگ معدن نیکل از فیلیپین به چین هفت هزار و 200 دلار و نه هزار دلار در روز بارگیری شدند.
افزون بر این، هزینه حمل محموله سنگ آهن از آمریکای جنوبی به روتردام هلند 11 هزار دلار در روز تعیین شد، از طرف دیگر، سفر دریایی محموله کک نفتی از خلیج آمریکا به هند در بالاترین قیمت،18 هزار و 500 دلار در روز بسته شد.
همچنین هزینه حمل از پرو به منطقه سنگاپور-چین، 12 هزار و 750 دلار در روز مشاهده شد.
به گفته گزارشات کارگزاران، چارترهای کوتاه مدت تا شش ماه، بین هشت هزار و نه هزار و 100 دلار در روز بسته شدند.
این گزارش در پایان به نقل از VesselsValue نوشت: در بازار شناور دست دوم، یک فروند فله بر ساخت سال 2001 به ارزش شش میلیون و 600 هزار دلار فروخته شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار