روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
سهامدار شناور دنا در گفتگو با مانا:

کشتی مغروقه در کیش امروز شناورسازی می شود

یکی از سهامداران شرکت کشتیرانی فراساحل شرقی گفت: شناورسازی کشتی دنا 110 که دو روز پیش در اسکله کیش غرق شد امروز -سه شنبه- انجام می شود.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۴۵۶۷
کشتی مغروقه در کیش امروز شناورسازی می شود
وی که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: فرآیند سالویج یا شناور سازی کشتی دنا 110 که بامداد یکشنبه هفته جاری در اسکله کیش غرق شد، کار ساده ای نیست، بنابراین نیاز به بررسی و مطالعاتی داشت که خوشبختانه طی این دو روز این بررسی ها به طور کامل انجام شد و در نتیجه امروز سه شنبه عملیات سالویج کشتی مسافری دنا 110 انجام می شود.
وی که یکی از مالکین کشتی دناست درباره علت نهایی غرق شدن این شناور خاطر نشان کرد: هنوز و تا زمانیکه مغروقه از آب خارج نشود نمی توان نظر قطعی در این رابطه اعلام کرد.
این سهامدار شرکت کشتیرانی فراساحل شرق با اشاره به خبر احتمال باز بودن دریچه اگزوز شناور گفت: این صحبت از سوی خدمه عنوان شده است اما هنوز نمی توان آن را تایید کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که بررسی های صورت گرفته برای سالویج دقیقا چه بوده است، عنوان کرد: مهمترین مورد بررسی هایی بود که باید شرکت بیمه گذار انجام می داد در عین حال متاسفانه تیم های غواصی متخصص در سالویج در بنادر ما به صورت دائم مستقر نیستند که شناسایی، توافق و حضور آنها مقداری زمان بر است با این اوصاف ما نسبت به پروژه های مشابه سرعت عمل بسیار خوبی داشتیم.
این مقام مسئول در شرکت کشتیرانی فراساحل شرقی در رابطه با برآورد خسارات احتمالی نیز گفت: فعلا برآورد خسارت و تا زمانیکه مغروقه به سطح آب بیاید مقدور نیست ولی به نظر نمی رسد که بدنه کشتی دچار مشکل شده باشد چرا که به صورت منظم تحت نظارت شرکت های رده بندی بوده است.
وی همچنین این مسئله را که کشتی دنا 110 تحت چارتر هواپیمایی ماهان بوده است را رد کرد و تاکید کرد: این شناور تحت مالکیت شرکت کشتیرانی فراساحل شرقی است که به صورت مستمر به صورت تفریحی و یا بندر به بندر در حال خدمات رسانی بوده است.
لازم به توضیح است که صبح روز یکشنبه هفته جاری کشتی مسافری دنا 110 از نوع کاتاماران، در اسکله بندر کیش به علت آنچه که باز بودن دریچه اگزوز گفته شد، غرق شد.
برچسب ها: غرق کشتی کیش
ارسال نظرات
آخرین اخبار